خبر فوری

 
 
دعوت عمران خان از ترکیه برای عضویت در سی پیک
کد خبر :1347008552

14:07 1398/11/13


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, سی پیک,

عمران خان نخست وزیر پاکستان طی گفتگو با مطبوعات ترکیه، با دعوت از ترکیه برای عضویت در پروژه راهداری پاکستان_چین (سی پیک)، اظهار داشت: خواستار تقویت بیشتر روابط با ترکیه هستیم .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عمران خان نخست وزیر پاکستان طی گفتگو با مطبوعات ترکیه، گفت: زمانیکه اقتدار حکومت را به دست گرفتیم، کشور با چالش های اقتصادی متعددی روبرو بود، اما درحال حاضر وضعیت بهبود یافته است. گام دوم دولت درپی کنترل گرانی افزایش تولید داخلی است، روند کار بر روی پروژه خانه برای افراد کم درآمد نیز درحال اجرا است، در 10 سال آینده، 40% درصد انرژی از منابع جایگزین به دست می‌آید. مافیای فاسد درصدد حفظ وضعیت موجود در کشور است؛ اپوزيسيون از این بیمناک است که درصورت موفقیت ما، سیاست آنها پایان خواهد یافت.

 

تلاش های اسلام آباد موجب کاهش تنش های میان آمریکا و ایران شد

 

نخست وزیر پاکستان در ادامه با تصریح بر تلاش های پاکستان در زمینه کاهش تنش های میان دو کشور آمریکا و ایران، ابراز داشت : تنش های میان دو کشور، هرچند درپی تلاش های سیاسی و دیپلماتیک اسلام آباد کاهش یافته است، اما حل و فصل دائمی مسائل بین دو کشور ضروری است. پاکستان به روند مسالمت آمیز خود برای حل مناقشات کشورهای اسلامی ادامه خواهد داد.

 

روابط با ترکیه از زمان "جنبش خلافت" است

 

نخست وزیر پاکستان با اذعان بر این امر که روابط ما با ترکیه از زمان جنبش خلافت هستند، گفت: ملت ترکیه تاکنون از این کمک قدردانی می‌کنند، روابط فعلی بین دو کشور در سطح برادرانه و دولتی هستند. وی با دعوت از ترکیه برای عضویت در پروژه راهداری پاکستان_چین (سی پیک)، اظهار داشت: خواستار تقویت بیشتر روابط با ترکیه هستیم و ترکیه می‌تواند در بخش معدن همکاری داشته باشد.

ارسال نظر

 
1