خبر فوری

 
دعوت رئیس مجلس شورای عربستان از رئیس مجلس ملی پاکستان جهت سفر به این کشور برای ارتقای همکاری های پارلمانی
کد خبر :1135887791

12:32 1402/02/20


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, رئیس مجلس شورای عربستان, رئیس مجلس ملی پاکستان, راجا پرویز اشرف, روابط پارلمانی, روابط دوجانبه, مجلس شورای اسلامی,

هیئت پارلمانی عربستان سعودی که به ریاست دکتر عبدالله آل الشیخ رئیس مجلس شورای پادشاهی عربستان سعودی به منظور شرکت در کنوانسیون دو روزه بین المللی قانون اساسی مجلس ملی پاکستان به اسلام آباد سفر کرده است، با راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار کرد .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئت پارلمانی عربستان سعودی که به ریاست دکتر عبدالله آل الشیخ رئیس مجلس شورای پادشاهی عربستان سعودی به منظور شرکت در کنوانسیون دو روزه بین المللی قانون اساسی مجلس ملی پاکستان به اسلام آباد سفر کرده است، با راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار کرد .

رئیس مجلس ملی پاکستان ضمن خوشامدگویی صمیمانه به هیئت عربستان، از سفر هیئت به پاکستان برای شرکت در کنوانسیون تشکر و قدردانی کرد و فعالیت های یک ماهه مجمع برای بزرگداشت پنجاهمین سال قانون اساسی پاکستان را شرح داد.

دکتر عبدالله ضمن تبریک پنجاهمین سالگرد مشروطه به رئیس مجلس، از برگزاری فعالیت های یک ماهه قدردانی کرد و برای پاکستان صلح و رفاه پایدار را آرزو کرد. وی همچنین سخنرانی رئیس مجلس در کنوانسیون بین المللی قانون اساسی را عالی توصیف و  مورد قدردانی قرار داد و گفت: قانون اساسی 1973 نقشی محوری در توسعه پاکستان ایفا کرد.

رئیس مجلس ملی گفت: پاکستان و عربستان سعودی روابط تاریخی دارند و هر دو کشور همواره در کنار یکدیگر ایستاده‌اند، به‌ویژه عربستان همیشه هر زمان که پاکستان دست یاری دراز کرده کمک کرده است.

وی همچنین احیای روابط عربستان سعودی و ایران را ستود و این توسعه را دستاورد مهمی برای صلح و شکوفایی منطقه دانست.

آنها همچنین در مورد طیف وسیعی از روابط که ریشه در پیوند قوی برادری و همکاری فداکارانه دارد، گفتگو کردند. دو  طرف از وضعیت موجود روابط ابراز خرسندی کردند و بر تبادلات منظم پارلمانی در سطح عالی به عنوان ابزاری برای ارتقای بیشتر روابط صمیمانه و برادرانه بین پاکستان و عربستان سعودی قدردانی و همچنین تاکید کردند.

راجا پرویز اشرف ضمن بحث درباره همکاری‌های پارلمانی اظهار داشت: پارلمان پاکستان به‌خوبی در حال دیجیتالی شدن است و با این ابتکار تاکنون موفقیت‌های بزرگی به دست آورده‌ایم و می‌توان آن را به مجلس شورای اسلامی منتقل و به اشتراک گذاشت، زیرا دیجیتالی‌سازی نیاز روز است.

دکتر عبدالله از این پیشنهاد قدردانی کرد و گفت که زمان اجرای کامل تفاهم نامه امضا شده بین دو پارلمان فرا رسیده است و همچنین به اعزام هیئت پارلمانی به پاکستان برای همین منظور اشاره کرد و از رئیس مجلس ملی دعوت کرد تا برای بحث و تبادل نظر و همچنین ارتقای همکاری های پارلمانی از مجلس شورای اسلامی بازدید کند.

رئیس مجلس از این دعوت تشکر کرد و اطمینان داد که برای پیشبرد روابط به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1