خبر فوری

 
 
دعوت به همکاری اقوام بلوچ، سندی و پشتون توسط الطاف حسین
کد خبر :1448458222

20:55 1397/11/14


برچسب ها : ارتش, پاکستان, جنایت, رفراندوم, شورش,

الطاف حسین رئیس جنبش ملی متحد پاکستان MQM در بیانیه ای با دعوت به همکاری از اقوام بلوچ، سندی و پشتون گفته است که شما با همکاری یکدیگر برای آزادی می توانید رهبری به دلخواه خود در این مسیر آزادی را انتخاب کنید .


 

به گزارش راز نیوز، الطاف حسین رئیس جنبش ملی متحد پاکستان MQM در بیانیه ای با دعوت به همکاری از اقوام بلوچ، سندی و پشتون گفته است که شما با همکاری یکدیگر برای آزادی تلاش کنید، و رهبر این مسیر را می توانید به دلخواه خود انتخاب کنید.
وی طی اظهار عصبانیت و عدم رضایت از ارتش پاکستان و با لعنت کردن این ارتش گفت : ارتش پاکستان، ارتشی است که حرمت نوامیس بلوچ، سندی، پشتون و مهاجر را نگاه نمی دارد.
وی با دعوت از اقوام نامبرده اظهار داشت که همگی با همکاری یکدیگر و تلاش، باید در سطح بین الملل برای آزادی خود فعالیت کنید. برای رهبری نیز می توانید شخصی به دلخواه خود در این زمینه را انتخاب کنید.

الطفا حسین طی اشاره به جنایات ارتش پاکستان علیه قوم بلوچ در این کشور گفت : باوجود آنکه ارتش پس از به قتل رساندن افراد بلوچ، اجساد زخمی و شکنجه شده شان را در قبرهای دسته جمعی قرار می دهد، خبرنگاران، خبرگزاری ها و تحلیل گران در این رابطه هیچ صحبتی نمی کنند. چرا همه مقابل چنین جنایاتی سکوت اختیار می کنند ؟

وی در ادامه با تاکید بر لزوم ارائه درخواست به سازمان ملل در این رابطه ابراز داشت که، ما باید خود را از چنگال پاکستان آزاد کنیم؛ و قربانیان ما در این مسیر موجب روشن شدن آینده کودکانمان خواهد شد.

الطاف حسین در ادامه خاطر نشان کرد که تاریخ به هیچ وجه ، افرادی از اقوام بلوچ، پشتون، سندی و مهاجر را که در قبال جنایات و قتل عام هم وطنان خود سکوت اختیار کرده اند و یا با سازمان های اطلاعاتی همکاری می کنند، نخواهد بخشید. ارتش و سازمان اطلاعاتی پاکستان ISI افراد اقوام نامبرده را به دلیل عدم یکسان بودن تفکر، انتقاد و دیگر مسائل ربوده و آنها را تا لحظه مرگ مورد آزار و اذیت و شکنجه روحی و جسمی قرار می دهند. پاکستان جنایاتی مشابه جنایاتی که علیه بنگلادشی ها انجام شده بود را تکرار می کند.

وی در پایان خطاب به سازمان ملل گفت : شما به ما بگویید با وجود اعتراضات زیاد به چه گزینه ای می توانیم عمل کنیم؟ هم اکنون تنها یک راه حل وجود دارد، و آن این است که زیر نظر سازمان ملل باید رفراندومی در ایالت های بلوچستان، سند و خیبر پختون خوا انجام شود تا از مردم بپرسند که آیا آنها خواستار ادامه زندگی در پاکستان هستند و یا خواستار آزادی و جدایی از این کشور ؟

ارسال نظر

 
1