خبر فوری

 
 
دسیسه ارتش پاکستان برای بدنام کردن ایران: کشف جسد دوتن از افراد ربوده شده از کیچ در منطقه مرزی ایران
کد خبر :950159238

14:53 1400/09/17


برچسب ها : MI, ارتش پاکستان, افراد ربوده شده بلوچ, افراد مفقود شده, پاکستان و ایران, روابط دوجانبه, سازمان اطلاعات نظامی, سرباز, صدای افراد ربوده شده بلوچ,

منابع بلوچ طی انتشار اطلاعات تکمیلی از حادثه شب گذشته، اظهار داشتند: سه تن از افراد ربوده شده از شهرستان کیچ به دست نیروهای اطلاعاتی پاکستان، از روستای هنگ شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان ایران درحالی کشف شده اند که دو تن از این افراد به نام های میرخان محمد شاهوانی و اسدالله فرزند ناصر به قتل رسیده اند و یکی از این افراد به اسم غلام قادر فرزند عبدالله به شدت زخمی شده است. این افراد از ساکنان مناطق قلات و مند بلوچستان پاکستان هستند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| شب گذشته اخباری مبنی بر کشف اجساد مربوط به افراد ربوده شده بلوچ پاکستانی در خاک ایران از سوی برخی منابع نزدیک به ارتش پاکستان منتشر شد.

منابع بلوچ طی انتشار اطلاعات تکمیلی از این حادثه، اظهار داشتند: سه تن از افراد ربوده شده از شهرستان کیچ به دست نیروهای اطلاعاتی پاکستان، از روستای هنگ شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان ایران درحالی کشف شده اند که دو تن از این افراد به نام های میرخان محمد شاهوانی و اسدالله فرزند ناصر به قتل رسیده اند و یکی از این افراد به اسم غلام قادر فرزند عبدالله به شدت زخمی شده است. این افراد از ساکنان مناطق قلات و مند بلوچستان پاکستان هستند.

در ادامه این گزارش منتشر شده توسط منابع بلوچستان، گفته شد که نیروهای امنیتی پاکستان این افراد را روز دوشنبه 15 آذر 1400 با منتقل کردن به روستای هنگ شهرستان سرباز ایران منطقه ای با فاصله 30 الی 40 کیلومتری از مرز مشترک دو کشور ایران-پاکستان، به سمت آنها تیراندازی کرده اند که منجر به جان باختن دو تن و زخمی شدن یک فرد از ناحیه فک و دهان شده است.

منابع بلوچ در ادامه اظهارات خود با استناد به مصاحبه انجام شده با یکی از نیروهای محلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، می گویند: این نیروی محلی به شرط عدم افشای هویتش گفته است که نیروهای پاکستان با نقض صریح قوانین مرزی، 40 کیلومتر وارد خاک ایران شده و این عملیات را انجام داده اند که چالش جدی برای امنیت کشور ما محسوب می شود. او می گوید که پرسنل نظامی پاکستان مدت ها است که رفتار تهاجمی نسبت به ایران از خود نشان داده اند. پیش از این نیز اجسادی متعلق به افراد آزادی خواه بلوچ (پاکستانی) در منطقه مرزی کشف شده اند که مطلع شدیم به دست ماموران محلی سازمان استخبارات نظامی پاکستان MI به قتل رسیده اند. اما در مورد این سه تن، فرد زخمی گفته است که آنها از ساکنان منطقه قلات بلوچستان پاکستان هستند و در تمپ تحت بازداشت ارتش پاکستان بوده اند، نیروهای پاکستانی با آوردن آنها به داخل ایران هدف تیراندازی قرار داده اند؛ این عملیات می تواند اقدامی برای بدنام کردن ایران باشد که ما را نگران کرده است.

به گفته منابع، نیروهای سپاه پاسداران ایران اجساد و فرد زخمی شده را به بیمارستان منتقل کردند. از طرفی پس از تحقیقات از بیمارستان معلوم شد که فرد زخمی از ناحیه فک زخمی شده و قادر به صحبت کردن نیست، اما در بیانیه ای کتبی گفته است که او توسط ارتش پاکستان تحت بازداشت در منطقه تمپ شهرستان کیچ بود ، پس از دستگیر کردن اینها از قلات، به تمپ منتقل کرده اند و سپس با آوردن به ایران، در روستای هنگ به سمتشان تیراندازی کرده اند.

به گفته خواهر فرد کشته شده به اسم اسد فرزند ناصر ساکن نوکین کهن مند، وی مورخ 1 ژوئیه 2019 (10 تیر 1398) میلادی از منزلش توسط نیروهای امنیتی دستگیر و سپس مفقود شده بود. برادر کوچک آنها به اسم یاسر نیز پس از ربایش اجباری به دست نیروهای پاکستانی، کشته شده است.  خواهر اسد می گوید که او تنها برادر ما شش خواهر بود و از سه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی پاکستان ربوده شده بود ، او همچنین متاهل و دارای دو فرزند نیز است.

بشیر احمد برادر میرخان محمد شاهوانی می گوید که برادرش مورخ 17 ژوئن 2019 میلادی (27 خرداد 1398) توسط نیروهای لیویز و سازمان های امنیتی پاکستان از منطقه زهری ربوده شده بود. وی می گوید یکماه بعد از ربایش برادرش، با حضور در کمپ صدای افراد ربوده شده بلوچ ، اعتراض خود را ثبت می کند و این اعتراض در رسانه ها نیز منتشر شد.

 

بخوانید: منابع نزدیک به ارتش: دو تن از تروریست های بلوچ در ایران کشته شدند

ارسال نظر

 
1