خبر فوری

 
 
دستیار رئیس جمهور اسبق آمریکا: پیشبرد روند صلح افغانستان نیازمند میانجیگری مجدد اسلام آباد است
کد خبر :843167107

16:56 1399/11/20


برچسب ها : افغانستان و آمریکا, پاکستان و آمریکا, جو بایدن, دولت آمریکا, دولت پاکستان, روند صلح افغانستان, طالبان افغانستان, مذاکرات افغانستان, مذاکرات صلح,

دکتر بارنت آررابن دستیار باراک اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا و رئیس مرکز همکاری های بین المللی دانشگاه نیویورک گفت: اکنون وقت آن رسیده است که پاکستان بار دیگر به منظور پیشبرد روند صلح افغانستان میان آمریکا و طالبان به میانجیگری بپردازد.


لاهور: به گزارش راز نیوز| دکتر بارنت آررابن دستیار باراک اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا و رئیس مرکز همکاری های بین المللی دانشگاه نیویورک گفت: اکنون وقت آن رسیده است که پاکستان بار دیگر به منظور پیشبرد روند صلح افغانستان میان آمریکا و طالبان به میانجیگری بپردازد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دکتر بارنت طی سخنانی در یک سیمنار با موضوع «سیاست احتمالی دولت جدید آمریکا در مورد جنوب آسیا» که از سوی بنیاد "فکر" در لاهور برگزار گردید در زمینه موضوعات مختلفی همچون بازگشت نظامیان آمریکایی، آزادی اسیران جنگی افغان، برپایی آتش بس در افغانستان و نقشه راه آینده سیاسی افغانستان به اظهار نظر پرداخت.

در این نشست روزنامه نگاران برجسته ای همچون الطاف حسین قریشی و حفیظ الله نیازی اعلام داشتند: جو بایدن نقش موثری برای توسعه صلح منطقه ای و بین المللی ایفا خواهد نمود.

سلیم صافی ستون نویس و خبرنگار سرشناس پاکستانی نیز در این نشست در سخنانی با اشاره به موضوع صلح افغانستان گفت: واشنگتن تصور می کرد که دولت کابل و طالبان به یک توافق جامع خواهند رسید اما این موضوع صورت نگرفت.

محمد مهدی از تحلیل گران نامور در امور بین الملل در این نشست گفت: پاکستان از کشورهای مهم منطقه جنوب آسیا است و ما نمی توانیم بی تاثیر از روابط ایران و آمریکا بمانیم.

نظیر حسین معاون اسبق وزیر امور خارجه پاکستان و پروفسور دکتر امجد مگسی نیز ابراز امیدواری نمودند دولت بایدن ضمن تمجید از تلاش های پاکستان در پیشبرد روند صلح افغانستان در زمینه حل مسئله جامو و کشمیر نیز کمک خواهد نمود.

 

ارسال نظر

 
1