خبر فوری

 

مکه: به گزارش راز نیوز| حجت الاسلام سید ناظر عباس تقوی دبیر مرکزی شورای علمای شیعه پاکستان که به منظور انجام عمره از مورخه 13 رجب مصادف با ولادت امیرالمومنین علی (علیه السلام) در مکه حضور داشت، روز گذشته توسط نیروهای اطلاعاتی عربستان سعودی دستگیر و به مکان نامشخصی منتقل شد.

براساس گزارش منتشر شده، مقامات عربستان سعودی تاکنون علت این اقدام شنیع را اعلام نکرده اند. گمانه زنی ها براین اساس است که این عالم شیعه پاکستانی به اتهام برافراشتن پرچم علی ولی الله در کنار خانه خدا به مناسبت ولادت امام علی (علیه السلام) دستگیر شده است.

گفتنی است پیش از این نیز عربستان سعودی علمای شیعه را به جرم های واهی دستگیر و پس از چند ماه اسارت، آنها را آزاد کرده است. قبل از این شهید دکتر محمد علی نقوی، حجت الاسلام فاضل حسین موسوی، حجت الاسلام اعجاز حسین نقوی و دیگر افراد در دهه 80 میلادی به جرم اعتراض علیه آمریکا و اسرائیل در موسم حج، دستگیر و پس از چند ماه اسارت آزاد شده بودند.

دستگیری این عالم فعال شیعه باعث ایجاد نگرانی میان جامعه شیعیان پاکستان شده است. مردم شیعه پاکستان به منظور آزادی فوری سید ناظر عباس تقوی از دولت پاکستان خواستار ایفای نقش شدند.

ارسال نظر

 
1