خبر فوری

 
 
دستگیری یک شهروند شیعه به اتهام واهی ترور
کد خبر :2058700600

21:13 1398/11/21


برچسب ها : CTD, ارتش پاکستان, افراد ربوده شده شیعه, سازمان مبارزه با تروریسم, شیعه, کراچی,

ماموران سازمان مبارزه با تروریسم پاکستان CTD طی اقدامی، حیدر زیدی معروف به سلیم بهائی یکی از شهروندان شیعه را پس از گذشت یک ماه از ربوده شدن وی، به اتهام واهی شخصیت ترور کننده معرفی کردند.


کراچی: به گزارش راز نیوز| ماموران سازمان مبارزه با تروریسم پاکستان CTD طی اقدامی، حیدر زیدی معروف به سلیم بهائی یکی از شهروندان شیعه  را پس از گذشت یک ماه از ربوده شدن وی، به اتهام واهی شخصیت ترور کننده معرفی کردند. سید سلیم حیدر زیدی که براساس گزارش صدای افراد ربوده شده شیعه در تاریخ 18 دی سال جاری طی هجوم نقاب پوش های امنیتی در بامداد چهارشنبه به منزلش ربوده شده بود، عصر امروز سازمان مبارزه با تروریسم پاکستان به اتهام واهی و نسبت دادن عملیات های صورت نگرفته توسط این فرد شیعه، وی را به عنوان عامل اصلی و فرعی بسیاری از عملیات های خرابکارانه معرفی کرده است.

گفتنی است چنین اتفاقاتی از سوی سازمان های تحت نظر ارتش پاکستان نادر نبوده و قبل از این نیز سازمان های امنیتی پاکستان با دستگیری افراد بیگناه و یا با فشار آوردن بر افراد ربوده شده، آنها را موظف به برعهده گرفتن مسئولیت اقدامات مرتکب نشده کرده و این افراد را به عنوان عاملان اصلی یا فرعی عملیات های تروریستی معرفی می کنند که عاملان آنها دستگیر نشده و یا نامشخص هستند. 

 

طبق گزارش CTD: نیروهای امنیتی طی عملیاتی در منطقه چورنگی شهر کراچی عامل ترور شخصیت های معروف و برخی از حملات تروریستی به اسم حیدر زیدی معروف به سلیم بهائی را دستگیر کرده اند. اسم شخص دستگیر شده در کتاب قرمز درج شده بود، وی آموزش ساخت بمب را در شهر پاراچنار  گذرانده است. متهم در سال های 1993 و 1995 میلادی عملیات های حمله توسط نارنجک دستی به مسجد و حمله به دسته در لیاری و در سال 2004 قتل مفتی نظام الدین شام زئی و مفتی جمیل در منطقه جمشید کواتر کراچی و انفجار بمب جاسازی شده در موتورسیکلت در نزدیکی جامعه بنوریه در همان سال انجام داده است. از طرفی متهم در حملات علیه کنوانسیون ملتان و ضیاء الرحمن نیز نقش داشته است.

طبق گزارش نیروی پلیس، متهم 11 عملیات را انجام داده است :

1994) قتل یک شخص در نزدیکی کلانتری عزیز بتی

1995) پرتاب نارنجک دستی به داخل مسجد صدیق اکبر

2001) قتل مکینک بختیار در بازار سابق سبزی فروشان

2004) انفجار سقف جامعه رشیدیه

2011) نقش داشتن در عملیات تیراندازی به سوی اساتید جامعه فاروقیه در خیابان درگ

2003) تیراندازی در جامعه ستاریه واقع در گلستان جوهر

1995) پرتاب نارنجک دستی به داخل مسجد صدیق اکبر

1993) حمله توسط نارنجک دستی به دسته در لیاری

 

لازم به ذکر است مردم شیعه پاکستان به همین منظور و به دلیل نسبت دادن اتهامات واهی و ربودن افراد شیعه به طور اجباری و نامشخص بودن وضعیت این افراد پس از گذشت ماه ها و سالها، تحصنی را از مقابل منزل دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در شهر کراچی آغاز کرده و با گذشت چند روز، این تحصن را در سرتاسر پاکستان گسترش دادند. تحصن کنندگان در این تحصن خواستار آزادی هرچه سریعتر افراد ربوده شده شدند و گفتند: درصورتی که این افراد مظنون و یا متهم هستند، تحویل مقامات قضایی شوند، بیم سازمان های امنیتی از چیست؟

ارسال نظر

 
1