خبر فوری

 
دستگیری قاتل شهید نوید عاشق بی ای ذاکر شیعه پاکستانی
کد خبر :493467883

14:27 1401/07/12


برچسب ها : آصف اشرف جلالی, اسلام آباد, اعتراف, افراط گرایان اهل سنت, افراط گرایی, پنجاب, تحریک لبیک پاکستان, دستگیری, رهبر تحریک لبیک پاکستان, سیالکوت, شیعه, شیعه و سنی, شیعیان, شیعیان پاکستان,

قاتل شهید نوید عاشق بی ای ذاکر شیعه پاکستانی که طی تیراندازی در شهر سیالکوت به شهادت رسید، دستگیر شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | قاتل شهید نوید عاشق بی ای ذاکر شیعه پاکستانی که طی تیراندازی در شهر سیالکوت به شهادت رسید، دستگیر شد.

به گفته شاهدان عینی ذیشان معروف به اسماعیل فرزند مظفر علی قوم جت ساکن منطقه کانوا لت دسکا بخش سیالکوت ایالت پنجاب، عضو گروه آصف اشرف جلالی یکی از رهبران تحریک لبیک پاکستان پس از دستگیری اعتراف کرده است که از شاگردان آصف اشرف جلالی یکی از رهبران تحریک لبیک پاکستان است و به دلیل سخنان تحریک آمیز او شهید نوید عاشق بی ای ذاکر شیعه پاکستانی را به شهادت رسانده است.

وی اعتراف کرده است که پس از شنیدن سخنرانی آصف اشرف جلالی یکی از رهبران تحریک لبیک پاکستان برای به قتل رساندن شهید نوید عاشق بی ای ذاکر شیعه پاکستانی، تصمیم گرفته است.

پلیس به درخواست شیخ محمد عمار فرزند شهید نوید عاشق بی ای ذاکر شیعه پاکستانی، بر اساس قوانین مبارزه با تروریسم پرونده تشکیل داده است. به گفته برخی منابع پلیس تاکنون نام آصف اشرف جلالی را در این پرونده درج نکرده است. مقامات پلیس به فرزند شهید نوید عاشق بی ای ذاکر شیعه پاکستانی مشاوره دادند که با درج نام آصف اشرف جلالی در پرونده مذکور، امکان افزایش فرقه گرایی وجود دارد. سپس پلیس مطابق مبل خود پرونده تشکیل داد.

لازم به ذکر است که گروه تحریک لبیک پاکستان از یک گروه مذهبی به یک گروه مذهبی افراط گرا تبدیل شده است. اعضای این گروه در طی دو سال گذشته اغتشاشاتی را در سراسر پاکستان به راه انداخته و به اموال عمومی خسارت زدند و چندین نظامی و غیرنظامی را زخمی کردند.

اعضا و رهبران این گروه افراط گرای مذهبی بدون مدارک و شواهد چندین نفر را به عناوین مختلف از جمله توهین به پیامبر (ص) یا اصحاب آن حضرت، واجب القتل دانسته و برخی از آن ها را به بدترین وجه به قتل رساندند که برخی از آن ها شیعه بوده اند.

ارسال نظر

 
1