خبر فوری

 
 
دستگیری عنصر تروریستی جنبش طالبان پاکستان
کد خبر :308656996

14:26 1399/03/16


برچسب ها : تروریست, تروریسم, جنبش طالبان پاکستان, کراچی,

سازمان مبارزه با تروریسم بخش کراچی طی عملیاتی در کلانشهر کراچی، جان عالم تروریست وابسته به گروه تروریستی جنبش طالبان پاکستان که در عملیات های تروریستی زیادی در شهر کراچی نقش داشته است را دستگیر کرده است.


سند: به گزارش راز نیوز| سازمان مبارزه با تروریسم بخش کراچی طی عملیاتی در کلانشهر کراچی، جان عالم تروریست وابسته به گروه تروریستی جنبش طالبان پاکستان را دستگیر کرده است. شاهد کریم مسئول CTD طی گفتگو با اصحاب رسانه طی تشریح سوابق تروریستی فرد دستگیر شده، گفت: متهم به همراه بهاو الدین معاون سرپرست پلیس در شهادت دیگر افسران پلیس نقش داشته است و همچنین وی به انجام حمله انتحاری به دستور خود علیه شفیق تنولی بازرس پلیس نیز اعتراف کرده است.

تروریست دستگیر شده در افغانستان آموزش دیده و در ساخت بمب هایی با فشار گاز، بمب موتورسیکلت و غیره ماهر است. متهم پس از هلاکت شیر بهادر رهبر گروه ملا فضل الله جنبش طالبان پاکستان، به سمت فرماندهی منتخب شده بود. اسامی سه تن از دیگر همدستان متهم نیز در فهرست قرمز سازمان مبارزه با تروریسم قرار دارد. متهم در سال 2013 دو انفجار بمب در حسینیه کوثر کراچی انجام داده بود. علاوه بر آن در همان سال حمله ای بوسیله نارنجک دستی در کلانتری مومن آباد و انفجار موتورسیکلت در نزدیکی عایشه منزل انجام داده بود. به همین ترتیب در سال 2014، حمله ای علیه بازرس شفیق تنولی در بازار سبزیجات قدیمی و حمله ای بوسیله انفجار بمب با فشار گاز در داروخانه منطقه میتروویل سائت انجام داده بود. طی تیراندازی به سوی پلیس، خالد سعید دستیار بازرس پلیس، سرباز پهون خوان و تروریست دستگیر شده را زخمی کرده بود.

شاهد کریم در ادامه ابراز داشت: متهم در سال 2014 طی تیراندازی به سوی خودروی کلانتری مومن آباد، بهاو الدین معاون سرپرست پلیس را به شهادت رساند. در منطقه سایت ای میتروویل نیز دو تن از نیروهای پلیس را به شهادت رساند. حمله به افسر پلیسی که عموی تنی همسرش بود؛ قتل امیر سردار عضو گروه ملی عوامی و سپس حمله بوسیله بمب پر فشار به قبر وی  و حمله بوسیله بمب علیه بشیر خان دبیرکل گروه ملی عوامی ایالت سند.

ارسال نظر

 
1