خبر فوری

 
دستگیری عضو وابسته به سازمان اطلاعات هند در کراچی به دلیل فعالیت علیه کشور پاکستان
کد خبر :1050428788

16:26 1400/11/04


برچسب ها : FIA, RAW, ارتش پاکستان, بازداشت, پاکستان, پروژه سی پیک, تیم تحقیقات ویژه, جاسوس هندی, دستگیری, دستگیری متهمان, سازمان اطلاعات هند, فضای مجازی, هند, کراچی,

فردی به نام سفیان نقوی بدلیل نشر تبلیغات نفرت انگیز علیه ارتش و دولت پاکستان به ویژه پروژه سی پیک در منطقه رضوی شهر کراچی ایالت سند دستگیر و بازداشت شد.


 

کراچی: به گزارش راز نیوز | فردی به نام سفیان نقوی به دلیل نشر تبلیغات نفرت انگیز علیه ارتش و دولت پاکستان به ویژه پروژه سی پیک در منطقه رضوی شهر کراچی ایالت سند دستگیر و بازداشت شد.

در همین حال، بر اساس تحقیقات انجام شده، سازمان های اطلاعاتی پاکستان متوجه شدند که سفیان نقوی به دستور و حمایت سازمان اطلاعات هند (RAW) مشغول فعالیت در فضای مجازی علیه مبانی و مقامات پاکستان بود که پس از شناسایی سر نخ ها هویت وی را به دست آورده و متوجه حضور او در منطقه رضویه شهر کراچی شدند.

وی همچنین به عنوان هماهنگ کننده پروژه در کشور مالدیو استخدام شد و بخشی از فعالیت های خود علیه پاکستان را در این کشور انجام داده است.

مقامات سازمان های امنیتی با بیان اینکه مدارک مهمی از رایانه و موبایل متهم دستگیر شده در دست بررسی قرار گرفته است، گفتند: در این زمینه از آژانس تحقیقات فدرال (FIA) نیز کمک گرفته و کمیته تحقیقات مشترک برای فرد متهم در حال تشکیل می باشد.

به گفته بازرسان، سفیان نقوی زمانی که به عنوان هماهنگ کننده پروژه در پاکستان زندگی می کرد، به وی پیشنهاد شغل آنلاین داده شد همچنین به متهم دستور داده شد تا با عناصر ضد پاکستانی در ارتباط باشد و همینطور متهم را از استفاده اپلیکیشن های مختلف برای مخفی کردن هویت خود مطلع ساختند.

محققان می گویند هدف سازمان اطلاعات هند (RAW) جوانان تحصیل کرده هستند و به آنها شغل آنلاین پیشنهاد می شود و همچنین جستجو برای گسترش اعضای شبکه همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر

 
1