خبر فوری

 
دستگیری رهبری ملی گرای بلوچ پس اظهارات تند وی علیه هیئت حاکمه پاکستان
کد خبر :1704610517

16:31 1400/09/18


برچسب ها : اعتراضات, بلوچستان, تحصن, تظاهرات, حقوق شهروندی, رهبر ملی گرای بلوچ, گوادر, یوسف مستی خان,

یوسف مستی خان رهبر ملی گرای بلوچ دستگیر شده است. مولانا هدایت الرحمان رهبر تحصن گوادر ضمن تایید این خبر اظهار داشت که یوسف مستی خان طی یورش نیروی پلیس به محل اقامتش از گوادر دستگیر شده است.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| یوسف مستی خان رهبر ملی گرای بلوچ دستگیر شده است. مولانا هدایت الرحمان رهبر تحصن گوادر ضمن تایید این خبر اظهار داشت که یوسف مستی خان طی یورش نیروی پلیس به محل اقامتش از گوادر دستگیر شده است.

وی هشدار که اگر این شخصیت تا عصر امروز پنجشنبه آزاد نشود، کلانتری عامل دستگیری را محاصره خواهیم کرد.

گفتنی است تحصن مردم گوادر از 23 روز قبل به منظور احیای حقوق مردم بلوچ و ماهیگیران بلوچ ادامه دارد.

شایان ذکر است یوسف خان مستی طی سخنرانی در این تحصن، اظهار داشت: با مشاهده احساسات و شور تحصن "جنبش حقوق بلوچستان را بدهید"، مطمئن هستم که حاکمان قدوم شما مردم را بوسه خواهند زد. وی افزود: دولت پاکستان در اینجا به ملت بلوچ به چشم غلام می نگرد، اما این قابل قبول نیست و اگر به گفته حاکمان پاکستان، ما عوامل و سربازان سازمان اطلاعاتی هند "را" هستیم، پس خود آنها نیز عوامل آمریکا هستند. ما از اقوامی نیستیم که سر تسلیم فرود آوریم، اگر ما را بیشتر مجبور کنید، بیشتر مبارزه خواهیم کرد.

وی افزود: آنگونه که شما (حاکمان پاکستان) عزیزان ما را شهید کردید، ما نیز از قربانی دادن عقب نشینی نخواهیم کرد، سرزمین بلوچستان برای بلوچ ها است و این شما ها بودید که به نام قرآن، به نواب نوروز خان و یارانش خیانت کردید. تشکیلات پاکستان پس از اشغال بلوچستان، روند ظالمانه ای اتخاذ کرده است.

این رهبر ملی گرای بلوچ در ادامه اظهاراتش با بیان اینکه این جنبش یک انقلاب است، خاطر نشان ساخت که می خواهم به هیئت حاکمه پاکستانی بگویم که این جنبش برای هیچ حزب سیاسی نیست و تنها برای مظلومین است. ماهیگیران ایالت سند درکنار جنبش "حقوق بلوچ را بدهید"، ایستاده اند. ما می خواهیم این جنبش را در سراسر بلوچستان گسترش دهیم. باید این جنبش سازماندهی شود و در سراسر بلوچستان گسترش یابد، این جنبش قطعا صدای ستمدیدگان است.

 

بخوانید: اعتراضات تاریخی زنان بلوچ با حضور گسترده در بندر گوادر

ارسال نظر

 
1