خبر فوری

 
 
دستگیری رهبران جنبش حفاظت از پشتون PTM
کد خبر :1214165803

19:30 1398/03/09


برچسب ها : PTM, ارتش, پاکستان, جنبش تحفظ پشتون,

پس از سانحه روز یکشنبه درگیری ارتش پاکستان با جنبش حفاظت از پشتون و وارد کردن اتهام دروغین مسلح بودن تظاهرات کنندگان این جنبش، دستگیری رهبران این جنبش توسط ارتش ادامه دارد.


 

پاکستان: به گزارش راز نیوز، پس از سانحه روز یکشنبه درگیری ارتش پاکستان با جنبش حفاظت از پشتون و وارد کردن اتهام دروغین مسلح بودن تظاهرات کنندگان این جنبش، دستگیری رهبران این جنبش توسط ارتش ادامه دارد. امروز (پنجشنبه) نیز خبرگزاری های رسمی پاکستان خبر از دستگیری محسن داور رهبر جنبش حفاظت از پشتون و عضو مجلس ملی پاکستان توسط ارتش را منتشر کردند. طبق خبرگزاری های پاکستان، نیروهای امنیتی در عملیاتی در وزیرستان شمالی موفق به دستگیری محسن داور رهبر جنبش PTM شدند.
 
 
اما طبق گزارش خبرگزاری تریبل، براساس پیام ویدویی محسن داور، وی خود را برای نجات مردم خویش از چنگال ارتش تحویل نیروهای امنیتی داده است. وی در پیام ویدویی خود اذعان داشت که نمی‌خواهد در چنین برهه حساس بیش از اینها مردم را در معرض امتحان قرار دهد. اگر مردمی که برای من تجمع کرده بودند، آن روز از مسیر ارتش کنار نمی رفتند قطعا کشته می‌شدند.
 
 
ارتش پاکستان همچنین رهبران جنبش با نام های ابرار خان، حاجی صمد خان، عارف وزیر، بلال محسود، ندیم عسکر، گوهر خان، نوید خان و شمس وزیر را از منطقه بنون و نیروی پلیس ملا بهرام را از منطقه چمن بلوچستان دستگیر کرده است. پس از دستگیری افراد نامبرده، تظاهرات در نزدیکی کلانتری و مقرهای ارتش آغاز شده است.

 

ارسال نظر

 
1