خبر فوری

 
 
دستگیری دکتر پاکستانی به اتهام تروریسم در آمریکا
کد خبر :40351729

17:43 1399/01/05


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, تروریست, تروریسم, داعش,

محمد مسعود 28 ساله یک پزشک پاکستانی و هماهنگ کننده سابق تحقیقات کلینیک مایو به اتهام پشتیبانی مالی از سازمان تروریستی داعش و قصد حمله به آمریکا، توسط مقامات اف بی آی در فرودگاه بین المللی سنت پل مینیاپولیس دستگیر شد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| محمد مسعود 28 ساله یک پزشک پاکستانی و هماهنگ کننده سابق تحقیقات کلینیک مایو به اتهام پشتیبانی مالی از یک سازمان تروریستی خارجی توسط مقامات اف بی آی در فرودگاه بین المللی سنت پل مینیاپولیس دستگیر شد. طبق اظهارات دادستان، فرد دستگیر شده به جاسوسان هیئت تحقیق فدرال FBI که با هویت اعضای داعش با متهم در ارتباط بودند گفته است که او با داعش بیعت کرده و قصد حمله به ایالات متحده آمریکا را داشته است. محمد مسعود در آمریکا از طریق ویزای کاری حضور داشت، مسعود در اوایل ژانویه اظهارات متعددی را در گفتگو با خبر چین هایی که آنها را عضو داعش می دانست از جمله اظهار بیعت با این گروه و رهبر آن و علاقه خود برای جنگیدن در رکاب داعش در سوریه و حمله به آمریکا را ابراز داشته بود.

براساس بیانیه FBI، مسعود در پیام ارسالی به خبرچین، خاطر نشان کرد: " من می خواهم در اینجا کارهای زیادی انجام دهم، شما می دانید که یک حمله انجام خواهم داد، اما به نظرم باید در زمینه کمک به برادران، خواهران و کودکان (در سوریه) خدمت کنم."

وی یک بلیط از شیکاگو به عمان و اردن را در تاریخ 21 فوریه خریداری کرد که پس از آن قصد عزیمت به سوریه را داشت. مسعود قصد ترک آمریکا در اواخر ماه مارس را داشت، اما به دلیل بسته شدن مرزهای اردن درپی شیوع ویروس کرونا، محمد مسعود در 16 مارس مجبور به تغییر برنامه سفیر اش شد. پس از آن مسعود و یک خبرچین ( اف بی آی) برنامه سفری از مینیاپولیس به لس آنجلس را طراحی کردند که طبق قرار دو طرف در لس آنجلس یکدیگر را ملاقات خواهند کرد، براساس برنامه از پیش تعیین شده، محمد مسعود بر این باور بود که طرف مقابل وی را در انتقال به سرزمین داعش از طریق کشتی باری کمک خواهد کرد. اما با حضور محمد مسعود در لس آنجلس، وی توسط نیروهای اف بی آی دستگیر شد. از طرفی مانی اتوال وکیل متهم از هرگونه اظهار نظر در این زمینه خودداری کرد.

ارسال نظر

 
1