خبر فوری

 
دستگیری دو جاسوس هندی در ایالت گلگیت بلتستان پاکستان
کد خبر :862305760

17:57 1399/03/23


برچسب ها : ارتش هند, پاکستان و هند, جاسوس هندی, کشمیر هند,

راجا مرزا سرپرست ارشد پلیس طی گفتگو با اصحاب رسانه، از دستگیری دو جاسوس هندی با اسامی نور محمد وانی و فیروز احمد لون از ساکنان باندی پوره کشمیر هند خبر داد .


گلگیت بلتستان: به گزارش راز نیوز| راجا مرزا سرپرست ارشد پلیس طی گفتگو با اصحاب رسانه، از دستگیری دو جاسوس هندی با اسامی نور محمد وانی و فیروز احمد لون از ساکنان باندی پوره کشمیر هند خبر داد و گفت: دو تن درحین عبور از خط کنترل مرزی LOC دستگیر شده اند. این افراد تحت فشار و تهدیدات سازمان های امنیتی هند مجبور به انجام عملیات جاسوسی شده اند.

متهمین در اعترافات خود مقابل رسانه ها، به ورود اجباری به پاکستان برای انجام جاسوسی برای هند اعتراف کردند.

فیروز احمد لون در اعترافات خود گفت: اسم پدر من عبد الرحیم لون است. ما از اهالی روستای اچورا از توابع باندی پوره جمون و کشمیر هستیم. سال 2004 میلادی، مادر من فوت کرد و علاوه بر درس خواندن، کارگری نیز می کردم.  پس از کسب مدرک لیسانس در سال 2011مشغول به کار در کمپ برگید شدم. روزی من و نور محمد وانی با شخصی به اسم رووف از دوستان نزدیک افسران ارتش هند در مرقود گریز ملاقات کردیم. وی پس از دو الی سه دیدار، ما را به تعدادی از افسران امنیتی معرفی کرده و جلسه ای ترتیب داد، در این دیدار، ما را متقاعد به همکاری کرده و گفتند: شما پس از عبور از ال او سی، به پاکستان خواهید رفت. ابراز عدم رضایت ما برای همکاری در زمینه جاسوسی، باعث تهدیداتی از سوی افسران امنیتی شده و به ما گفتند: در صورتی که این کار را انجام ندهید، شما و خانواده تان کشته خواهید شد. همچنین گفتند: درصورت انجام این کار، خانواده تان تحت حمایت مالی ما خواهد بود. پس از رضایت ما برای این عملیات، مبلغ صد هزار روپیه به ما داده شد و گفتند پس از بازگشت از عملیات، 1 میلیون روپیه دیگر نیز ارائه خواهیم کرد. به ما گفته شد: به بهانه جستجوی کمپ آموزش شبه نظامیان از ال او سی عبور کنید و در صورت بروز مشکلی از سوی نیروهای امنیتی پاکستان بگویید که ما مجاهد هستیم و خواستار کسب آموزش برای عملیات در هند و انجام اهداف پاکستان هستیم. در این بین اقدامات ارتش پاکستان را در نظر گرفته و اطلاعات را از طریق واتساپ برای ما ارسال کنید. پس از بازگشت شما و تحویل اطلاعات، عملیات شما به پایان خواهد رسید. دو جاسوس هندی ابراز داشتند: ما از قشر فقیر جامعه هستیم که به زور و اجبار و برای حفاظت از جان خانواده های خود برای این عملیات راضی شدیم، ما از دولت پاکستان و سازمان ملل درخواست نجات خانواده های خود و آزادی خود را داریم .

ارسال نظر

 
1