خبر فوری

 
 
دستگیری دو تن از افسران کمیسیون عالی پاکستان در هند به جرم جاسوسی
کد خبر :1570654089

14:52 1399/03/12


برچسب ها : پاکستان و هند, دیپلمات, کمیسیون عالی,

هند طبق مدعایی از دستگیری دو تن از افسران کمیسیون عالی پاکستان در دهلی نو به جرم جاسوسی خبر داده است.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| هند طبق مدعایی از دستگیری دو تن از افسران کمیسیون عالی پاکستان در دهلی نو به جرم جاسوسی خبر داده است. وزارت امور خارجه هند شب گذشته ضمن اعلام این خبر، از دستور خروج طی 24 ساعت این دو افسر پاکستانی خبر داده و گفت: امروز (یکشنبه) نیروهای امنیتی هند دو تن از افسران کمیسیون عالی پاکستان را به جرم فعالیت های جاسوسی برای سازمان امنیتی پاکستان ISI دستگیر کرده اند. دولت هند به دلیل نقش داشتن در فعالیت های غیر دیپلماتیک، دو فرد را نامطلوب اعلام کرده و از آنها خواسته است تا ظرف مدت 24 ساعت کشور هند را ترک کنند. وزارت امور خارجه هند با ارسال نامه ای اعتراض آمیز به رئیس کمیسیون عالی پاکستان در هند، از فعالیت های دو افسر علیه امنیت هند اطلاع داده و گفت: از رئیس کمیسیون عالی پاکستان خواسته شد تا اطمینان دهد که هیچ یک از اعضای کمیسیون عالی پاکستان در هیچ فعالیتی خصمانه با هند یا اقداماتی که باعث نقض هویت دیپلماتیک می شود نقش نخواهند داشت.

گفتنی است رسانه های هند ابراز داشتند: مدتی این دو فرد زیر نظر پلیس امنیتی دهلی نو بودند. پلیس دهلی نو براساس ظن، پس از طرح ریزی عملیاتی، دو فرد را حین ارتکاب جرم دستگیر کرد. هر دو به عنوان دستیار صدور ویزا در کمیسیون عالی پاکستان و برای آی اس آی کار می کردند و از مدتها درحال تلاش برای اطلاع از فعالیت های مخفی ارتش هند بودند. در حال حاضر دو فرد در دست سازمان های امنیتی هند برای بازجویی هستند و پس از تکمیل این روند، دو افسر تحویل پاکستان خواهند شد.

 

این درحالی است که خانم عایشه فاروقی سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، اقدام به دستگیری دو افسر پاکستانی ، دستور خروج طی 24 ساعت از هند و مورد خشونت و تهدید قرار دادن دیپلمات های پاکستانی از سوی مقامات هند را محکوم کرده و افزود: اتهام وارده جزئی از برنامه دسیسه از پیش تعیین شده هند علیه پاکستان است.

وی افزود: به دیپلمات های پاکستانی فشار می آورند تا به اتهامات دروغین اعتراف کنند.

ارسال نظر

 
1