خبر فوری

 
دستگیری جاسوس وابسته به سرویس اطلاعاتی پاکستان (ISI) در آمریکا
کد خبر :2054340353

17:01 1401/01/21


برچسب ها : ISI, آمریکا, آی اس آی, ایالات متحده آمریکا, جاسوس, جاسوسی, سازمان اطلاعات پاکستان, سرویس مخفی پاکستان, واشنگتن,

دو تن به اتهام استفاده از عنوان مقام امنیتی فدرال ایالات متحده و دسترسی به سرویس های مخفی امنیت جو بایدن در روز چهارشنبه 18 فروردین در آمریکا دستگیر شدند.


 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز | دو تن به اتهام استفاده از عنوان مقام امنیتی فدرال ایالات متحده و دسترسی به سرویس های مخفی امنیت جو بایدن در روز چهارشنبه 18 فروردین در آمریکا دستگیر شدند.

دادستان از دادگاه خواسته است که آریان طاهرزاده 40 ساله و حیدر علی 35 ساله را به قید وثیقه آزاد نکند چرا که آنها به ظن ظاهر شدن به عنوان بازپرس امنیت داخلی بازداشت شده اند.

بر اساس مدارکی که در دادگاه ثبت شده است، طاهرزاده و حیدرعلی هر دو شهروند آمریکایی هستند که در یک ساختمان مسکونی در واشنگتن دی سی زندگی می کردند که چندین مقام متعلق به سازمان های امنیتی فدرال نیز در آن زندگی می کنند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده به دادگاه، متهم همچنین به برخی از این ماموران لباس و مدارک نشان داد تا آنها را متقاعد کند که بازپرس ویژه امنیت داخلی هستند.

جاشوا روتشتاین، دستیار دادگستری در جلسه روز پنجشنبه 19 فروردین 1401 به دادگاه گفت: حیدر علی قبل از ساکن شدن در ساختمان پرسنل امنیتی در واشنگتن دی سی در سال 2019 میلادی (1399) به کشور های پاکستان، ترکیه، قطر و ایران سفر کرده است.

وی در ادامه افزود: همچنین حیدر علی در مقابل شاهدان ادعا کرده بود که با سازمان اطلاعاتی پاکستان (ISI) ارتباط دارد.

وزارت دادگستری هنوز این پرونده را موضوع امنیت ملی اعلام نکرده و به عنوان یک پرونده جنایی در حال بررسی است. با این حال، سرویس اطلاعاتی چهار مامور را در ارتباط با این افراد اخراج کرده است.

سرویس اطلاعاتی در بیانیه ای اعلام کرد که "تمامی مقامات درگیر در این پرونده در مرخصی به سر میبرند و از دسترسی به امکانات، تجهیزات و سیستم های سرویس اطلاعات محروم شده اند."

هر دوی این افراد ابتدا به جرم استفاده از عنوان مقامات دولتی ایالات متحده متهم شدند و ممکن است با مجازات سه سال زندان روبرو شوند، البته روتشتاین به دادگاه گفت این اتهام را میتوان به توطئه تعمیم داد و که حداکثر پنج سال زندان در پی دارد. اگرچه انگیزه این دو مرد مشخص نیست، اما در مقطعی حتی یک شخص ثالث را استخدام کردند و او مامور به تحقیق در مورد فردی که با وزارت دفاع و جامعه اطلاعاتی کار می کرد بود.

طاهرزاده یک تفنگ تهاجمی به قیمت دوهزار دلار را به یکی از ماموران سرویس مخفی که در تیم بانوی اول ایالات متحده کار می کرد، پیشنهاد داده بود و مزایای دیگری نیز ارائه کرده بود.

 طبق مدارک ارائه شده به دادگاه، طاهرزاده و حیدرعلی ظاهراً کنترل چندین آپارتمان در ساختمانی که در آن زندگی می کردند را در دست داشتند و طاهرزاده نیز به سیستم کامل امنیتی ساختمان دسترسی داشته است.

علاوه بر این، این دو مظنون خودرو های GMCSUV سیاه رنگ با چراغ های اضطراری بودند که این خودروها معمولاً توسط مقامات مجری قانون در ایالات متحده استفاده می شود. طاهرزاده همچنین چندین تفنگ دستی داشت که توسط سازمان های قانونی فدرال ایالات متحده استفاده می شد و به مردم نشان می داد که دسترسی ایمن به سیستم های رایانه ای امنیت داخلی ایالات متحده دارد.

ارسال نظر

 
1