خبر فوری

 
 
دستگیری الطاف حسین بنیانگذار جنبش ملی متحد MQM توسط پلیس لندن
کد خبر :464340203

15:05 1398/03/21


برچسب ها : MQM, الطاف حسین, انگلیس, بریتانیا, جنبش ملی متحد, لندن,

نیروی پلیس اسکاتلند صبح امروز با حضور در منزل الطاف حسین بنیانگذار جنبش ملی متحد MQM ، وی را دستگیر کرد.


انگلیس: به گزارش رازنیوز، نیروی پلیس اسکاتلند صبح امروز با حضور در منزل الطاف حسین بنیانگذار جنبش ملی متحد MQM ، وی را دستگیر کرد. گفتنی است 15 تن از نیروهای امنیتی وی را از منزلش دستگیر و به کلانتری منتقل کردند و درحال حاضر علاوه بر بازرسی خانه، نیروی پلیس درحال بازجویی از وی نیز است. الطاف حسین از سال 2016 متهم به ایراد سخنرانی هایی مخالف دولت و ارتش پاکستان بوده و دولت پاکستان در این رابطه گزارش هایی را به پلیس لندن برای دستگیری و تحویل گرفتن نامبرده ارائه کرده بود و پلیس لندن نیز متعهد به انجام تحقیقاتی در این زمینه شده بود.

از طرفی پلیس متروپولیتن بدون ذکر نام الطاف حسین از دستگیری یکی از اعضای جنبش ملی متحد MQM که شخصی 60 ساله است خبر داد. نیروی پلیس اظهار داشت، دستگیری او به دلیل نقض بند 44 قانون، ایراد سخنرانی هایی مخالف در سال 2016 و قبل از آن انجام شده است و وی متهم به کمک به ارتکاب جرم و تشویق به این اقدام است. درحالی که با همکاری مقامات پاکستانی در این زمینه تحقیقات انجام داده ایم و اکنون نیز در حال بررسی دو مکان هستیم.
سهیل ورائچ از تحلیل گران پاکستانی در این خصوصی اظهار داشت: دستگیری الطاف حسین به طور مستقیم به نفع عمران خان و آژانس های اطلاعاتی پاکستان خواهد بود، از وی علاوه بر فساد مالی و اختلاس درباره قتل دکتر فاروق نیز سوالاتی باید پرسیده شوند.

قابل ذکر است نامبرده در پاکستان متهم به اختلاس، فساد مالی، تروریسم، قتل و دیگر موارد بوده و تحت تعقیب نیز است.

ارسال نظر

 
1