خبر فوری

 
 
دستگیری اعضای جنبش لبیک پاکستان
کد خبر :2037691643

17:19 1397/11/10


برچسب ها : پاکستان, تظاهرات, شورش,

نیروهای امنیتی پاکستان با اجرای سخت گیری علیه اعضای 'تحریک لبیک پاکستان'، تعدادی از آنها را دستگیر و روانه زندان کردند.


 

به گزارش راز نیوز، نیروهای امنیتی پاکستان با اجرای سخت گیری علیه اعضای 'تحریک لبیک پاکستان'، تعدادی از آنها را دستگیر و روانه زندان کردند.
تظاهرات کنندگان با برگزاری تظاهرات غیر مسالمت آمیز در شهر راولپندی ایالت پنجاب علیه آزادی آسیه زن مسیحی و تبرئه شدن وی توسط دادگاه، خیابان شمس آباد را توسط سنگ های بزرگ مسدود کردند. نیروهای پلیس نیز با اجرای عملیاتی علیه تظاهرات کنندگان 30 تن را دستگیر کردند، این درحالی است که مابقی افراد نیز موفق به فرار شدند.

68 تن از اعضای گروه های مذهبی از شهرهای راولپندی، اتک و جهلم نیز توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به زندان منتقل شدند. سخنگوی نیروی پلیس در پی ارائه گزارشی از این دستگیری ها خبر داده و گفت : 28 نفر از راولپندی، 26 تن اتک، 14 نفر از جهلم و 4 تن دیگر را نیز از چکوال دستگیر کرده ایم. ناگفته نماند که نیروهای پلیس از شب گذشته عملیات دستگیری اعضای جنبش لبیک پاکستان از منطقه جهنگ را آغاز کرده و 20 تن را تاکنون دستگیر و به زندان منتقل کرده اند .

گفتنی است نیروهای امنیتی برای جلوگیری از تظاهرات غیر مسالمت آمیز دیگر گروه ها نیز، 32 تن از اعضای گروه های مختلف را از منطقه توبه تیک سنگه دستگیر و به جای نامشخصی منتقل کردند. در میان افراد دستگیر شده، مقامات محلی گروه تکفیری اهل سنت و الجماعت (سپاه صحابه) نیز شامل هستند. نیروهای امنیتی برای برقراری امنيت در پنجاب در منطقه تدابیر شدید امنیتی را اجرایی کرده اند.

لازم به ذکر است که جنبش لبیک پاکستان چندی پیش نیز اعتراضات غیر مسالمت آمیزی در ایالت پنجاب و دیگر استان های این کشور انجام داده و در پی آن به اموال عمومی و خصوصی نیز آسیب وارد کرده بود که این امر موجب وارد شدن نیروهای امنیتی به صحنه و دستگیری بیش از هزار و پانصد تن از اعضای مهم این جنبش از ایالت پنجاب و حدود 4500 نفر از سرتاسر پاکستان شده بود .

ارسال نظر

 
1