خبر فوری

 
 
دستگیری 25 نفر توسط آژانس تحقیقات ملی هند تحت پرونده مبارزه با تروریسم در کشمیر
کد خبر :762362091

18:36 1400/08/10


برچسب ها : آژانس تحقیقات ملی هند, جامو و کشمیر, دستگیر, فعالیت های تروریستی, هند,

آژانس تحقیقات ملی هند (NIA) طی تحقیقات، دو فرد را که هدف شان ایجاد فعالیت های تروریستی در جامو و کشمیر بوده را دستگیر کرده است.


 

کشمیر: به گزارش راز نیوز | آژانس تحقیقات ملی هند (NIA) طی تحقیقات، دو فرد را که هدف شان ایجاد فعالیت های تروریستی در جامو و کشمیر بوده را دستگیر کرده است.

مقامات گفتند: در سه هفته اخیر، تعداد افراد دستگیر شده در مناطق مختلف کشمیر در ارتباط با این پرونده تروریستی به 25 نفر رسیده است.

سخنگوی آژانس تحقیقات ملی هند گفت: روز شنبه اشفاق احمد وانی از سرینگر و عمر بت از سوپور بارهموله در جریان بازرسی آژانس تحقیقات ملی هند (NIA) دستگیر شدند.

وی ادامه داد: تحقیقات اولیه نشان داد که مظنونان دستگیر شده به عنوان دستیار در سازمان های ممنوعه مختلف افراطی فعالیت داشتند و از ستیزه جویان حمایت لجستیکی و مالی می کردند.

NIA این پرونده را در 18 مهر (10 اکتبر) در ارتباط با توطئه برای انجام اعمال خشونت آمیز توسط سازمان های ممنوعه لشکر طیبه، جیش محمد و حزب اسلامی در جامو و کشمیر و سایر شهرهای بزرگ ثبت کرده بود.

سه روز پس از ثبت این پرونده، آژانس تحقیقات ملی هند 9 تن از دستیاران شبه نظامیان را طی عملیات جستجو در 18 مکان از ایالت کشمیر، دستگیر کردند. همچنین در 28 مهر (20 اکتبر) چهار فرد دیگر در جریان بازرسی از 11 مکان دستگیر و در همین حال در 30 مهر(22 اکتبر) هشت نفر دیگر طی بازرسی از 10 مکان و آخرین بار 7 آبان (29 اکتبر) دو نفر دستگیر شدند.

 

ارسال نظر

 
1