خبر فوری

 
 
دستگیری 2 خواهر یک جوان ربوده شده بلوچ توسط پلیس
کد خبر :1147057832

10:52 1401/08/06


برچسب ها : افراد ربوده شده بلوچ, بلوچستان, پلیس, جوخه مرگ, دستگیری, سازمان صدا برای افراد ربوده شده بلوچ, سازمان های اطلاعاتی پاکستان, سپاه مرزی پاکستان, شهرستان کچی,

فریده بلوچ خواهر راشد حسین فعال شبکه های اجتماعی ربوده شده اعلام کرد: پلیس در منطقه مچ بولان شهرستان کچی ایالت بلوچستان 2 خواهر یک جوان بلوچ به نام ودود ساتکزئی که توسط جوخه مرگ ربوده شده و سپس آزاد شده بود را دستگیر کرد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز | فریده بلوچ خواهر راشد حسین فعال شبکه های اجتماعی ربوده شده اعلام کرد: پلیس در منطقه مچ بولان شهرستان کچی ایالت بلوچستان 2 خواهر یک جوان بلوچ به نام ودود ساتکزئی که توسط جوخه مرگ ربوده شده و سپس آزاد شده بود را دستگیر کرد.

فریده بلوچ خواهر آصف و راشد، 2 فرد ربوده شده بلوچ همچنین اعلام کرد: گل زادی خواهر ودود ساتکزئی به این دلیل که در رسانه ها اسامی یکی از اعضای جوخه مرگ را که در ربودن برادرش نقش داشت، اعلام کرد، توسط پلیس دستگیر شده است. وی به همراه خواهر بزرگترش از 15 روز پیش (21 مهر) تاکنون در بازداشتگاه مرکز مچ زندانی شده اند.

لازم به ذکر است که گل زادی در تاریخ 21 مرداد سال 1400 (12 آگوست سال 2021) در رسانه ها اعلام کرد که یک عضو جوخه مرگ و سازمان های اطلاعاتی پاکستان برادر وی را ربوده اند.

وی در کمپ سازمان صدا برای افراد ربوده شده بلوچ اعلام کرد: ارتش پاکستان و سازمان های اطلاعاتی پاکستان در تاریخ 21 مرداد سال 1400 (12 آگوست سال 2021) زمانی که برادرم محمد ودود ساتکزئی برای نماز خواندن به طرف مسجد می رفت، وی را ربودند.

وی افزود: برادرم می خواست نماز مغرب را در خانه بخواند که دوستش نثار فرزند اسماعیل شاه از وی خواست تا باهم برای نماز خواندن به مسجد بروند. در فاصله کمی 2 خودروی سپاه مرزی پاکستان پارک شده بودند و یک خودروی بدون پلاک و با شیشه های دودی نیز در کنار آن ها پارک شده بود. نثار فرزند اسماعیل شاه برادرم را به سمت آن ها برد و نیروهای سپاه مرزی پاکستان که با لباس شخصی در آن جا حضور داشتند، برادرم را ربودند.

وی گفت: به دلیل اینکه بلوچستان یک منطقه قبیله ای است، کسی برای شهادت دادن اقدام نمی کند و از ما می خواهند تا اسامی آن ها را ذکر نکنیم تا سازمان های اطلاعاتی پاکستان مزاحم ما نشوند. آن ها برای اینکه در کمپ سازمان صدا برای افراد ربوده شده بلوچ حرف نزنند تحت فشار قرار گرفته اند.

بر اساس گفته برخی منابع علیه گل زادی و خواهر بزرگترش به درخواست جوخه مرگ پرونده تشکیل شده است. تاکنون مشخص نشده که علاوه بر این چه اتهاماتی به آن ها وارد شده است.

ارسال نظر

 
1