خبر فوری

 
 
دستگیری 15 ایرانی با تابعیت جعلی پاکستان
کد خبر :1890143796

18:47 1397/09/28


برچسب ها : ایران, بحرین, پاکستان,

اسناد پاکستان نشان دهنده این موضوع هستندکه افراد غیر پاکستانی برای سفرهای خارجی خود از تابعیت جعلی پاکستانی استفاده می کنند.


 

اسناد پاکستان نشان دهنده این موضوع هستندکه افراد غیر پاکستانی برای سفرهای خارجی خود از تابعیت جعلی پاکستانی استفاده می کنند.

به گزارش راز نيوز به نقل از خبرگزاری ایکسپریس، پس از دستگیری 15 نفر غیر پاکستانی از بحرین به جرم استفاده از پاسپورت پاکستانی، برخی مقامات پاکستانی درصدد تحقیق درباره این موضوع برآمدند. به همین دلیل کمیته ' حقیقت یاب' به ریاست رئیس ثبت احوال ایالت سند تشکیل شد. طبق گزارش ارائه شده به وزارت داخلی کشور پاکستان از سوی رئیس ثبت احوال ایالت سند، افراد دستگیر شده ایرانی بودند.

طبق گزارش منابع خبری، این 15 نفر با اظهار این امر که آنها از مناطق : پنجگور، تربت، گوادر، بلیده و لیاری هستند، توانستد کارت ملی پاکستانی را دریافت کنند. این در حالی است که طبق تحقیقات، کارت های ملی پاکستانی برای این 15 نفر از دفاتر ثبت احوال لیاری، عوامی مرکز، شاهراه فیصل، دی اچ آی میگا سینتر و میمن صادر شده است.

گفتنی است این کارت های ملی پاکستانی برای 15 نفر ایرانی در فاصله زمانی سال های 1388 تا 1397 صادر شده است. افراد دستگیر شده از طریق اسناد رسمی استان ها توانستند تابعیت ایرانی را دریافت کنند. این 15 نفر پس از دیپورت و خروج از بحرین، هم اکنون تحت بازداشت سازمان تحقیقاتی فدرال پاکستان FIA هستند.

گزارشات حاکی از آن است که در اختیار داشتن تابعیت جعلی پاکستانی توسط این افراد و خروج آنها از پاکستان، عوامل ثبت احوال پاکستان و FIA دست داشته اند. این در حالی است که چهره این افراد با خانواده های معرفی شده توسط آنها بسیار متفاوت است، علاوه بر آن این افراد بجز زبان فارسی بر هیچ زبان محلی دیگر پاکستانی نیز مسلط نیستند. لازم به ذکر است که عملیات دستگیری عوامل و دست اندر کارانی که در صدور تابعیت جعلی برای این افراد نقش داشته اند در حال جریان است.

ارسال نظر

 
1