خبر فوری

 
 
دستگاه دیپلماسی پاکستان کاردار سفارت هند را احضار کرد
کد خبر :647578811

09:40 1399/06/29


برچسب ها : احضار, پاکستان و هند, خط کنترل مرزی, دیپلمات ارشد سفارت هند, وزارت امور خارجه پاکستان, کاردار سفارت هند,

وزارت امور خارجه پاکستان با احضار مجدد کاردار سفارت هند در اسلام آباد نامه اعتراضی خود در خصوص نقض پیمان آتش بس در خط کنترل مرزی را تسلیم وی نمود.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزارت امور خارجه پاکستان با احضار مجدد کاردار سفارت هند در اسلام آباد نامه اعتراضی خود در خصوص نقض پیمان آتش بس در خط کنترل مرزی را تسلیم وی نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، وزارت امور خارجه پاکستان در این نامه مراتب اعتراض شدید خود به عدم پایبندی هند به پیمان آتش بس در خط کنترل مرزی کشمیر را اعلام نموده است.

در این نامه گفته شده است انجام اینگونه اقدامات احمقانه از سوی هند نقض تمامی قوانین بین المللی سیاسی و نظامی و ارزش های انسانی و زیر پا نهادن پیمان آتش بس سال 2003 می باشد، انجام اینگونه اقدامات نمی تواند توجه جامعه جهانی را از اقدامات ضد انسانی در منطقه اشغالی جامو و کشمیر دور نماید.

پاکستان در این نامه هشدار داد هند به مفاد پیمان آتش بس سال 2003 پایبند باشد و با انجام تحقیقات در خصوص ناقضان پیمان صلح برای حفظ امنیت و ثبات در خط کنترل مرزی همکاری نماید.

لازم به ذکر است در پی نقض پیمان آتش بس از سوی مرزبانان هندی و هدف قرار دادن مناطق مسکونی واقع در کشمیر آزاد در بخش های «تته پانی» و «جندروت» 3 شهروند غیر نظامی از جمله دو زن زخمی شدند.

طبق گفته مقامات پاکستانی نیروهای مرزبانی هند در سال جاری میلادی 2280 مرتبه پیمان آتش بس را زیر پا نهاده و مناطق مسکونی و نظامی پاکستان را هدف توپخانه های خود قرار داده اند.

ارسال نظر

 
1