خبر فوری

 
 
دریافت مبلغ 1.39 میلیارد دلار به صورت اضطراری توسط پاکستان از جانب صندوق بین المللی پول
کد خبر :997962977

18:27 1399/02/03


برچسب ها : پاکستان و صندوق بین المللی پول, ویروس کرونا,

صندوق بین المللی پول از ارائه مبلغ 1.39 میلیارد دلار طی کمک اضطراری به پاکستان برای مقابله با تاثیرات منفی کرونا خبر داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| بانک دولتی پاکستان در بیانی ضمن تایید خبر دریافت مبلغ 1.39 میلیارد دلار طی کمک اضطراری از صندوق بین المللی پول، گفت: این مبلغ تحت ابزار تامین سریع مالی RFI ارائه شده است.

گفتنی است صندوق بین المللی پول چند روز گذشته ارائه بسته امدادی 1.39 میلیارد دلاری به پاکستان را تصویب کرده و در گزارشی، گفت: اقتصاد پاکستان به شدت تحت تاثیرات منفی کرونا قرار گرفته و دولت اسلام آباد برای مبارزه با شیوع این بیماری اقداماتی با سرعت بالا انجام داد، بسته اقتصادی نیز به همین منظور اعلام شده و دولت در حال افزایش هزینه های مربوط به بهداشت عمومی است. آی ام اف در ادامه گزارش خود تصریح داشت که این بسته موجب بهبودی وضعیت ذخایر ارزی پاکستان، تکمیل ضرورت های بودجه و کنترل کاهش ذخایر ارزی می شود. پاکستان قادر به استفاده از این بسته کمکی در زمینه کنترل تاثیرات کرونا خواهد بود.

در این بیانیه همچنین گفته شد آی ام اف با مقامات پاکستان در تماس است، با کاهش تاثیرات کرونا، مذاکرات در مورد برنامه 6 میلیارد دلاری EFF، از سر گرفته می شوند. گفتنی است پاکستان قبل از این وام 6 میلیارد دلاری از این صندوق نیز دریافت کرده است.

ارسال نظر

 
1