خبر فوری

 
 
درگیری های مرزی میان پاکستان و افغانستان تعداد قابل توجهی کشته و زخمی بر جای گذاشت
کد خبر :2034285567

19:17 1401/09/02


برچسب ها : ایالت خیبر پختون خواه, پاکستان و افغانستان, درگیری, درگیری مرزی, درگیری مسلحانه, زخمی, شهرستان کرم, کشته شدگان,

طی درگیری های سه روزه مرزی پاکستان و افغانستان وافع در مناطق قبایلی کرم ایالت خیبر پختون خوا یک مقام امنیتی کشته و 12 تن از جمله 9 نیروی امنیتی زخمی شدند.


 

خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز | طی درگیری های سه روزه مرزی پاکستان و افغانستان وافع در مناطق قبایلی کرم ایالت خیبر پختون خوا یک مقام امنیتی کشته و 12 تن از جمله 9 نیروی امنیتی زخمی شدند همچنین در خاک افغانستان دو نیروی امنیتی کشته و تعداد قابل توجهی مجروح گشتند.

در پی این تنش، نیروهای طالبان با هدف اشغال خاک پاکستان، پایگاه مرزی و مردم غیر نظامی را مورد هدف قرار دادند که در نتیجه آن یک مقام امنیتی کشته و 12 تن دیگر زخمی شدند.

در همین حال، پس از آتش بس روز دوشنبه، یک نشستی در مرز افغانستان میان مقامات دو کشور برگزار گردید که در آن، راه حل های مسالمت آمیز برای پایان این مسئله مورد بحث و بررسی قرار گرفت، معاون کمیسر واصل خان ختک در خصوص این حادثه بیان کرد: مقامات ارتش پاکستان از جمله کمیسر کوهات محمود اسلم و سرتیپ شهزاد عظیم برای حل مسالمت آمیز در حال رایزنی می باشند.

به گفته پیشکسوتان منطقه مرزی بورکی خرلاچی، خاک پاکستان که افغانستان در صدد اشغال آن است به نام منطقه باشندون ثبت شده است. با این حال، نیروهای طالبان قصد اشغال این منطقه را دارند.

ارسال نظر

 
1