خبر فوری

 
درگیری میان نیروهای مرزی پاکستان و افغانستان در نقاط مرزی مشترک
کد خبر :124826398

16:23 1401/07/28


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, تیراندازی, حصار, حصار کشی مرز, حمله راکتی, خمپاره, درگیری مرزی, درگیری مسلحانه, مرز مشترک, نیروهای مرزبانی پاکستان,

خبرنگاران منطقه مرزی مشترک پاکستان-افغانستان طی گزارشی از درگیری شدید مسلحانه میان نیروهای مرزی پاکستان و افغانستان در نقاط پاک کلی شیخ لعل محمد، پاسگاه الیاس و شهیدانو خبر داد ...


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| خبرنگاران منطقه مرزی مشترک پاکستان-افغانستان طی گزارشی از درگیری شدید مسلحانه میان نیروهای مرزی پاکستان و افغانستان در نقاط پاک کلی شیخ لعل محمد، پاسگاه الیاس و شهیدانو خبر داد و افزود: روز پنجشنبه در این مناطق مرزی بین نیروهای مسلح دو کشور تبادل آتش صورت گرفت که در جریان خمپاره شلیک شده از سوی نیروهای مرزی پاکستان و برخورد آن با منزلی در منطقه نوی کلی افغانستان، یک زن زخمی و به بیمارستان اسپین بولدک منتقل شده است.

در گزارش گفته شد که در این درگیری به همراه نیروهای نظامی طالبان افغانستان، 8 تن زخمی شده اند که وضعیت یک شهروند وخیم گزارش شده است.

شایان ذکر است هر از چند گاهی درگیری های مرزی بین نیروهای پاکستان و افغانستان رخ داده است که هردوطرف یکدیگر را به نقض حدود مرزی متهم کرده اند. همچنین مخالفت افغانستان با حصارکشی مرزی از سوی پاکستان در مرز مورد مناقشه بوده و به همین دلیل سلسله حملات دوطرف در موارد متعدد ادامه داشته است.

خبرنگار آزاد دلبر خان و روزنامه نگار طاهر خان در صفحات تویتر خود اظهار داشتند که مقامات دو کشور این درگیری را تایید کرده اند. به گفته مقامات پاکستان درگیری زمانی شروع شد که چند فرد مشکوک با نزدیک شدن به حصار مرزی درحال تلاش برای بریدن آن بودند و نیروهای امنیتی پاکستان به منظور متواری کردن این افراد، تیر هوایی شلیک کرده اند.

 

طاهر خان افزود: یک نیروی طالبان در پیام صوتی گفته است که تبادل آتش در سه پاسگاه رخ داد، دو طرف در این بین راکت نیز شلیک کرده اند. به گفته نیروهای امنیتی پاکستان، تبادل آتش در نقاط پاسگاه الیاس و شهیدانو ادامه دارد و در نقطه سوم متوقف شده است.

ارسال نظر

 
1