خبر فوری

 
 
درگیری میان جدایی طلبان مسلح بلوچ و نیروهای ارتش پاکستان در منطقه کاهان
کد خبر :44188421

17:49 1401/02/02


برچسب ها : BLF, اداره روابط عمومی ارتش پاکستان, ارتش پاکستان, تجزیه طلب, جبهه آزادی بخش بلوچستان, درگیری مسلحانه, سرگرد گهرام بلوچ, گروه های مسلح بلوچ, منطقه کاهان,

در جریان درگیری میان نیروهای ارتش پاکستان با عناصر تجزیه طلب مسلح بلوچ در منطقه کاهان ایالت بلوچستان یک سرگرد ارتش جان باخت.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| در جریان درگیری میان نیروهای ارتش پاکستان با عناصر تجزیه طلب مسلح بلوچ در منطقه کاهان ایالت بلوچستان یک سرگرد ارتش جان باخت.

اداره روابط عمومی ارتش پاکستان اعلام داشت: پس از آنکه تروریست ها مرکز ایست و بازرسی نیروهای امنیتی را هدف قرار دادند، نیروهای امنیتی با اقدام به هنگام موفق شدند این حمله را دفع و عاملان مهاجم را به عقب نشینی وادار نمایند.

طبق گفته روابط عمومی ارتش پاکستان، در جریان درگیری میان نیروهای امنیتی و عناصر مهاجم یک سرگرد به نام شاهد بشیر جان باخت و یک سرباز نیز زخمی شد.

از سوی دیگر گروه جبهه آزادی بخش بلوچستان(BLF) از گروه های تجزیه طلب مسلح بلوچ در بیانیه ای مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی این گروه در بیانیه خود ابراز داشت: فدائیان ما حوالی ساعات پایانی شب 21 آوریل(یکم اردیبهشت) در منطقه گچک ککهن شهرستان پنجگور ارتش پاکستان را به وسیله راکت و دیگر سلاح های سنگین هدف قرار داده و یک سرگرد به همراه یک سرباز را به هلاکت رساندند.

وی افزود: بلافاصله پس از این حمله یک تیم پشتیبانی خود را به محل رساند، فدائیان ما 10 کیلومتر پیش از محل حمله، تیم مذکور ارتش پاکستان را به وسیله تله انفجاری هدف قرار دادند. در این تیم که شامل 16 نفر راکب چندین دستگاه موتورسیکلت بودند هدف قرار گرفته که از میان آنان 8 نظامی در دم کشته شده و تعدادی نیز زخمی شدند.

سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان تاکید کرد حملات ما علیه ارتش دشمن(پاکستان) تا زمان آزادی کامل بلوچستان تداوم خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1