خبر فوری

 
 
درگیری شدید میان شبه نظامیان طالبان و نیروهای دولتی افغانستان
کد خبر :4767572

15:09 1399/03/09


برچسب ها : آتش بس, ارتش افغانستان, درگیری, شبه نظامیان, طالبان افغانستان,

در جریان درگیری شدید و تبادل آتش میان شبه نظامیان طالبان و نیروهای ارتش افغانستان در دو ولایت این کشور 19 تن از شبه نظامیان طالبان نیز به هلاکت رسیدند.


 

کابل: به گزارش راز نیوز| در جریان درگیری شدید و تبادل آتش میان شبه نظامیان طالبان و نیروهای ارتش افغانستان در دو ولایت این کشور 19 تن از شبه نظامیان طالبان نیز به هلاکت رسیدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، واحده شاهکار سخنگوی استانی دولت افغانستان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در جریان درگیری در ولایت پروان 7 تن از نیروهای ارتش افغانستان جان باختند و 1 شبه نظامی طالبان نیز به هلاکت رسید و یک نظامی ارتش نیز زخمی شد.

وی افزود: درگیری میان طالبان و ارتش افغانستان حوالی ساعت 2 بامداد به وقت محلی آغاز گردید که در اثر آن یک نظامی ارتش افغانستان زخمی گردید و احتمال اسارت 2 نظامی ارتش افغانستان توسط شبه نظامیان طالبان نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: در جریان درگیری شبه نظامیان طالبان با نیروهای دولتی و سپس بمباران هوایی مواضع طالبان در منطقه «شاه جوی» توسط جنگنده های نیروی هوایی افغانستان نزدیک به 18 تن از اعضای طالبان افغانستان به هلاکت رسیدند.

وی ابراز داشت: پس از حمله شبه نظامیان طالبان به مرکز ایست و بازرسی نیروهای امنیتی در منطقه «شاه جوی» ولایت زابل ارتش این ولایت درخواست پشتیبانی از نیروی هوایی نمودند.

در جریان تیراندازی شبه نظامیان طالبان در این منطقه 3 کودک نیز زخمی شدند.

لازم به ذکر است این حملات بلافاصله پس از پایان آتش بس سه روزه به مناسبت عید سعید فطر صورت می پذیرد.

ارسال نظر

 
1