خبر فوری

 
 

 

کابل:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری (ARY NEWS)  بر اثر درگیری بین نیروهای امنیتی افغانستان و شبه نظامیان طالبان 73 تن از افراد طالبان به هلاکت رسیدند و 31 نفر نیز زخمی شدند،در این درگیری 2 افسر بلندپایه طالبان نیز کشته شدند.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع افغانستان:نظامیان طالبان،کاروان 350 نفره ارتش را مورد محاصره خود قرار دادند که برای نجات آنها ارتش افغانستان،نیروهای طالبان را هدف حملات زمینی و هوایی قرار داد.

یک مقام آگاه ارتش افغانستان اطلاع داده است که در این حملات ده نفر از فرماندهان بلند پایه طالبان از جمله ملا شاه ولی و ملا قیوم به هلاکت رسیده اند و خبر کشته شدن دو فرمانده دیگر طالبان نیز به دست ما رسیده است اما اطلاعی از اسامی آنان در دست نداریم.

وی گفت:تعداد زیادی از نیروهای زمینی در حال آماده باش در منطقه میباشند تا در صورت درگیری احتمالی،کمک کار نیروهای هوایی برای انجام حملات باشند.

طالبان تاکنون هیچ بیانیه ای در این باره صادر نکرده است.

طالبان افغانستان طی روزهای گذشته فعالیت های تروریستی خود را مجددا آغاز کرده است و درخواست آتش بس رئیس جمهور افغانستان به مناسبت عید قربان را نیز نپذیرفته است.

طالبان درخواست مذاکره با آمریکا به جای دولت افغانستان را دارد زیرا آمریکا محرک اصلی و آغاز کننده این جنگ 17 ساله میباشد.

طالبان افغانستان حدود دو هفته پیش،اردوگاه اصلی نیروهای امنیتی افغانستان به نام اردوگاه عبدالله در استان بغلان را مورد هدف قرار داده بود که در آن 35 نظامی ارتش افغانستان و 10 نیروی پلیس این کشور کشته شدند.

یک روز قبل از این حادثه،یک فرد انتحاری که سعی داشت خود را به داخل ساختمان کمیته انتخابات افغانستان برساند پس از ممانعت نیروهای امنیتی مستقر در درب ورودی،کمربند انفجاری خود را در همان جا منفجر کرد که بر اثر آن یک مامور امنیتی کشته و یک نفر زخمی شد.

ارسال نظر

 
1