خبر فوری

 
 
درگیری خونین در کشمیر: چهار سرباز هندی و سه شبه نظامی کشته شدند
کد خبر :1552240508

15:58 1399/08/18


برچسب ها : ارتش هند, اسلام آباد, راجش کالیا, سخنگوی ارتش هند, شبه نظامیان, شبه نظامیان کشمیری, کشمیر, کشمیر هند,

در درگیری نظامی بین نظامیان هندی و شبه نظامیان کشمیری هفت تن کشته و دو تن نیز زخمی شدند.


سرینگر: به گزارش راز نیوز | در یک درگیری بزرگ در منطقه کوپوارا کشمیر هند، چهار سرباز هندی و سه شبه نظامی کشته شدند. این درگیری در فاصله سه و نیم کیلومتری خط کنترل مرزی (LOC) رخ داده است.
طبق گزارشات به دست آمده از سرینگر، پایتخت کشمیر تحت کنترل هند، این درگیری خونین در ساعات اولیه روز یکشنبه 8 نوامبر برابر 18 آبان در مکانی در منطقه کوپوارا که دو قسمت کشمیر تحت مدیریت پاکستان و هند را جدا می کند و فقط سه و نیم کیلومتر با (LOC) فاصله دارد رخ داد.
به گفته ی سرهنگ راجش کالیا سخنگوی وزارت دفاع هند این درگیری زمانی آغاز شد که نیروهای امنیت مرزی هند (BSF) در حال گشت زنی عادی در منطقه بودند و آنها به تحرکات چند نفر در منطقه مشکوک شدند. در این درگیری ابتدا یک شبه نظامی و سپس یک سرباز نظامی هند کشته شدند که در این موقع سربازان هندی حاضر در محل درگیری خواستار کمک نظامی بیشتر شدند،و به همین علت درگیری بین دو طرف طولانی تر و خونین تر شد.
سرهنگ راجش کالیا سخنگوی وزارت دفاع هند به خبرنگاران گفت: "پس از ورود نیروهای پشتیبان به صحنه، تیراندازی سنگین از هر دو طرف ادامه داشت که در نتیجه ی آن  سه سرباز دیگر و دو شبه نظامی دیگر کشته شدند. در این درگیری هفت نفر کشته و دو سرباز هندی زخمی شدند که برای مداوا به بیمارستان نظامی منتقل شدند."
به گفته مقامات هندی، تاکنون مشخص نشده است  که چند شبه نظامی در این درگیری شرکت کرده اند، اما عملیات در منطقه نزدیک (LOC) هنوز ادامه دارد.
گفتنی است پاکستان اغلب توسط هند به کمک شبه نظامیان کشمیری برای انجام حملات مسلحانه در کشمیر تحت کنترل هند متهم می شود که این ادعاها همیشه توسط پاکستان به شدت رد شده و به گفته ی کشور پاکستان این شبه نظامیان کشمیری، مبارزان آزادی هستند که اسلام آباد مبارزه آنها را از نظر اخلاقی موجه می داند.

ارسال نظر

 
1