خبر فوری

 
درخواست کاردار سفارت افغانستان از مقامات اسلام آباد برای توقف روند بازداشت مهاجران افغان
کد خبر :800933894

15:49 1402/03/19


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و افغانستان, مقامات پاکستان, مهاجران افغان, کاردار سفارت افغانستان,

کاردار سفارت افغانستان در اسلام آباد طی دیدار با مقامات پاکستانی خواستار توقف روند بازداشت مهاجران افغان شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| کاردار سفارت افغانستان در اسلام آباد طی دیدار با مقامات پاکستانی خواستار توقف روند بازداشت مهاجران افغان شد.
بر اساس جزئیات منتشر شده، سردار احمد شکیب کاردار سفارت افغانستان در اسلام آباد و هئیت همراه روز پنجشنبه با مقامات عالی رتبه پاکستان دیدار نمود.
کاردار سفارت افغانستان در این دیدار با اشاره به بازداشت مهاجران افغان توسط نیروهای امنیتی پاکستان خواستار توقف این روند شد و افزود: این اقدام تأثیرات منفی بر روابط میان دو کشور خواهد گذاشت.
طبق بیانیه سفارت افغانستان در اسلام آباد مقامات پاکستانی در این دیدار قول مساعد دادند زین پس تنها مهاجران افغان فاقد مدارک هویتی دستگیر خواهند شد.
گفتنی است طی روزهای گذشته نزدیک به ۲۵۰ تن از مهاجران افغان به دلیل نداشتن مدارک هویتی قانونی توسط دایره مبارزه با تروریسم و دیگر نهادهای امنیتی پاکستان دستگیر شدند.
در این راستا یک هیئت عالی رتبه از سفارت افغانستان با مقامات پلیس پاکستان دیدار نمود. در این دیدار مشخص گردید که نهادهای امنیتی پاکستان طی روزهای گذشته ۲۵۰ تبعه افغان را دستگیر کرده اند، در میان بازداشت شدگان افراد دارای مدارک هویتی تحت حمایت سازمان ملل که مجوز اقامت موقت و تردد در کشور نیز وجود دارند.
سفارت افغانستان در این رابطه اعلام داشت در حال تلاش برای شفاف ساختن وضعیت حضور قانونی مهاجران تحت بازداشت و تسریع در روند آزادی این افراد است.
لازم به ذکر است پس از اشغال افغانستان توسط شوروی در سال های 1979 الی 1989 صدها هزار شهروند افغان به پاکستان مهاجرت کردند و اکنون پاکستان میزبان بیشترین تعداد از مهاجران افغان به شمار می‌رود.
طبق آمار رسمی منتشر شده از سوی نهادهای حاکمیتی پاکستان بیش از ۱ میلیون مهاجر افغان ثبت شده در پاکستان سکونت دارند، پس از به روی کار آمدن طالبان در عرصه قدرت در افغانستان در اوت ۲۰۲۱ مجددا موج جدیدی از اتباع افغانی روانه پاکستان شدند.

ارسال نظر

 
1