خبر فوری

 
 
درخواست کابل مبنی بر شفاف سازی توافق میان طالبان_آمریکا
کد خبر :1034767808

16:27 1398/06/14


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, تروریست, تروریسم, طالبان,

صادق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در بیانی گفت: کابل نگران است، برای همین ما خواستار شفاف سازی این سند هستیم تا بتوانیم خطرات ناشی از اثرات منفی احتمالی آن را تحلیل کنیم.


کابل: به گزارش راز نیوز، زلمی خلیل زاد هفته جاری پس از انجام مذاکرات با طالبان در دوحه، در دیدار خود با اشرف غنی، گزارشی از پیشرفت در روند مذاکرات را ارائه کرد. از طرفی برخی از گروه های افغان توافق آمریکا با طالبان را به معنی خروج خود از روند مذاکرات می‌دانند و از بازگشت دوباره افراط گرایان به قدرت بیمناک هستند.
صادق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در بیانی گفت: هرچند که کابل از پیشرفت در ماموریت صلح حمایت می‌کند، اما خواهان جلوگیری از اثرات منفی آن نیز است. وی در پیام تویتری خود نوشت: کابل نگران است، برای همین ما خواستار شفاف سازی این سند هستیم تا بتوانیم خطرات ناشی از اثرات منفی احتمالی آن را تحلیل کنیم.
گفتنی است این نخستین واکنش کابل نسبت به توافق نامه احتمالی ارائه شده از سوی نماینده ویژه آمریکا است.
لازم به ذکر است دولت کابل از ابتدای مذاکرات از این روند دور بود و علت اصلی آن نیز پافشاری طالبان به عدم مذاکرات با دولت کابل و گفتگو با آمریکا بوده است. باتوجه به مطالب توافقنامه، پنتاگون تا سال آینده 13 هزار نیروی نظامی خود از 5 پایگاه نظامی اش در افغانستان را باز خواهد گرداند و طالبان نیز به تعهدات امنیتی خود پایبند خواهد ماند. شبه نظامیان گفته بودند که آنها القاعده را رها می‌کنند، با داعش می‌جنگند و از استفاده شبه نظامیان از سرزمین افغانستان جلوگیری می‌کنند.

ارسال نظر

 
1