خبر فوری

 
 
درخواست پاکستان برای برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی مسئله کشمیر
کد خبر :1069433112

12:29 1398/05/23


برچسب ها : جامو و کشمیر, شورای امنیت, شورای امنیت سازمان ملل متحد,

پاکستان به منظور بررسی اوضاع کشمیر و اقدامات هند در این منطقه، با مراجعه به شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار تشکیل نشست فوری این نهاد شد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز پاکستان به منظور بررسی اوضاع کشمیر و اقدامات هند در این منطقه، با مراجعه به شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار تشکیل نشست فوری این نهاد شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده از سوی رسانه های پاکستان، اسلام آباد با ارسال نامه ای به دبیر شورای امنیت خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای امنیت جهت بررسی اوضاع کشمیر شد.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این باره اظهار داشت: در نشست مشترک پارلمان، کمیته امنیت ملی و کابینه دولت همگی با مراجعه پاکستان به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت بررسی مسئله کشمیر به توافق رسیدند و پس از مشورت با مقامات چین و قول مساعد مقامات چین مبنی بر حمایت از پاکستان در شورای امنیت، تصمیم به مراجعه به شورای امنیت گرفتیم.

وی افزود: در نامه ارسالی به شورای امنیت سازمان ملل، درخواست تشکیل نشست اضطراری اعضای شورای امنیت برای بررسی اوضاع کشمیر را داده ایم تا با اقدامات دولت هند در منطقه کشمیر و سرکوب مردم محلی این منطقه مقابله نماییم.

قریشی خاطر نشان کرد: اقدامات هند در منطقه کشمیر نه تنها امنیت منطقه بلکه امنیت جهانی را به خطر انداخته است، پایان دادن حق تعیین سرنوشت مردم کشمیر از طریق اعمال فشار و تهدید، تفکر پوچ دولت هند است، اگر اقدام هند بر اساس منافع مردم کشمیر صورت گرفته است، حکومت نظامی که از 9 روز گذشته در کشمیر اعمال شده برای چیست؟ دولت هند به هدفی که چندین سال متمادی با تعیین 700 هزار نیروی نظامی به آن دست نیافته است، اکنون با اعزام 180 هزار نیروی کمکی نیز به آن اهداف نخواهد رسید.

وی ادامه داد: دولت هند تصور می کند می تواند با چنین اقداماتی صدای مردم کشمیر را سرکوب نماید، این تصور پوچ دهلی نو است که با لغو قانون 35 ای مسلمانان کشمیر را به گروه اقلیتی تبدیل نماید، نه مردم کشمیر و نه دولت پاکستان، این اقدام دولت هند را نخواهند پذیرفت، هند دست به حماقت بزرگی زده است.

وزیر امور خارجه پاکستان با ابراز نگرانی در خصوص وخامت بیش از پیش اوضاع کشمیر و تصمیم دولت هند برای قتل عام مردم کشمیر گفت: احتمال می رود دولت هند به منظور تغییر مسیر انظار عمومی به سوی موضوعی جدید، دست به اقدامی همانند حادثه پولواما بزند و با توجه به تشدید وخامت در کشمیر، ما خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت هستیم، ما برای دفاع از تمامیت ارضی خود تا هر حد ممکن پیش خواهیم رفت.

ارسال نظر

 
1