خبر فوری

 
درخواست پاکستان از طالبان برای مقابله با تی تی پی به عنوان مورد آزمایشی
کد خبر :362170617

15:45 1400/10/20


برچسب ها : پاکستان و طالبان, تحریک طالبان پاکستان, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, طالبان افغانستان, گروه القاعده, گروه های تروریستی,

یکی از منابع آگاه طی گفتگو با خبرگزاری پاکستانی به شرط عدم افشای هویتش، گفت: پاکستان بر این باور بود که مقابله با تحریک طالبان پاکستان TTP به عنوان یک گزینه آزمایشی برای طالبان افغانستان است


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| یکی از منابع آگاه طی گفتگو با خبرگزاری داخلی پاکستان به شرط عدم افشای هویتش، گفت: پاکستان بر این باور بود که مقابله با تحریک طالبان پاکستان TTP به عنوان یک گزینه آزمایشی برای طالبان افغانستان است، زیرا برخورد با این گروه به دولت موقت افغانستان کمک میکند تا اعتبار خود را مقابل جهانیان تثبیت کند.
این مقام آگاه افزود: ما به طالبان افغانستان میگوییم تا آنها مقابله با تحریک طالبان پاکستان را به عنوان یک مورد آزمایشی در نظر بگیرند. اگر طالبان افغان نتوانند نگرانی پاکستان را برطرف سازند، پس چه کسی بر اظهارات آنها در زمینه قطع روابط با القاعده و دیگر گروه های این چنینی، اعتماد خواهد کرد؟
وی خاطر نشان ساخت در صورتی که طالبان افغان نگرانی های پاکستان را در نظر نگیرند، به ضرر آنها خواهد بود. در این بین جامعه جهانی و غرب خواهند پرسید اینهایی که نمی توانند اعتماد پاکستان را جلب کنند، چگونه می توانند نگرانی های دیگر کشورها در زمینه تروریسم را برطرف سازند؟

ارسال نظر

 
1