خبر فوری

 
درخواست پاکستان از سازمان ملل متحد برای تحقیقات در خصوص جاسوسی از طریق نرم افزاز پگاسوس
کد خبر :776386278

13:59 1400/05/02


برچسب ها : پاکستان و رژیم صهیونیستی, پاکستان و هند, دولت هند, زاهد حفیظ چودری, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, نرم افزار جاسوسی پگاسوس, هند و اسرائیل, وزارت امور خارجه پاکستان,

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ضمن محکوم نمودن استفاده هند از نرم افزار اسرائیلی پگاسوس برای انجام امور جاسوسی مقامات خود خواستار تحقیقات سازمان ملل متحد در خصوص این نرم افزار شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ضمن محکوم نمودن استفاده هند از نرم افزار اسرائیلی پگاسوس برای انجام امور جاسوسی مقامات خود خواستار تحقیقات سازمان ملل متحد در خصوص این نرم افزار شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، زاهد حفیظ چودری سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان روز گذشته در بیانیه ای ابراز داشت: با توجه به اطلاعات منتشر شده مبنی بر دسترسی هند به نرم افزار اسرائیلی پگاسوس برای انجام امور جاسوسی ما از نهادهای ذیربط سازمان ملل متحد خواستار انجام تحقیقات کامل در این خصوص و شفاف سازی در ارائه حقایق و محاکمه هند در این زمینه هستیم.

وی افزود: هند به منظور دسترسی به دستگاه های تلفن همراه و رایانه رهبران سیاسی، دیپلمات ها، قضات، روزنامه نگاران، کارمندان دولتی و فعالان حقوق بشر به استفاده از نرم افزار جاسوسی ساخت اسرائیل روی آورده است.

سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان خاطرنشان کرد: دولت پاکستان مراتب ابراز نگرانی شدید خود نسبت به اطلاعات منتشر شده مبنی بر عملیات هند برای انجام اقدامات جاسوسی را اعلام می دارد که در این عملیات عمران خان نخست وزیر پاکستان و تنی چند هدف آن قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه اسلام آباد این موضوع را در بسترهای جهانی و نهادهای بین المللی مطرح خواهد کرد گفت: ما در حال بررسی دقیق اطلاعات فاش شده در این زمینه هستیم و توجه جامعه جهانی را نسبت به جنایات هند جلب خواهیم نمود، اقدام هند برای انجام عملیات های جاسوسی بر خلاف موازین بین المللی حکومت داری است.

زاهد حفیظ چودری تصریح کرد: دولت حاکم بی جی پی هند که تحت تاثیر تفکرات افراط گرایان هندو موسوم به آر اس اس قرار دارد، علاوه بر نشر اخبار کذب ضد پاکستان، علیه کسانی که برای حمایت از مردم کشمیر فریاد خود در قبال جنایت های ضد انسانی را سر دادند به فعالیت های پنهانی خود ادامه داد.

وی تصریح کرد: پس از انتشار گزارش یک سازمان مردم نهاد در بروکسل مبنی بر استفاده از اطلاعات نادرست توسط روزنامه هندی اندین کرانیکل علیه پاکستان، چهره واقعی به اصطلاح دموکراسی هند بر جهانیان واضح شده است.

 

لازم به ذکر است طی روزهای گذشته انتشار اطلاعاتی مبنی بر استفاده کشورهای مختلف از بدافزار اسرائیلی پگاسوس برای انجام امور جاسوسی از دستگاه های تلفن همراه و رایانه های شخصی مقامات سیاسی، دیپلمات ها، روزنامه نگاران، فعالان حقوق بشر و دیگر افراد جنجال گسترده جهانی را در پی داشت.

در میان کشورهای استفاده کننده از این بدافزار جاسوسی، نام کشور هند نیز به چشم می خورد که به تبع مناسبات موجود میان پاکستان و هند واکنش شدید دولت اسلام آباد را در پی داشت.

در گزارش منتشر شده در این خصوص فهرستی از مقامات کشورهای مختلف که هدف این نرم افزار جاسوسی قرار گرفته اند دیده می شود که در میان این اسامی نام عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز قرار دارد.

طبق گزارش خبرگزاری های بین المللی، در گزارش تحقیقاتی صورت گرفته از سوی 17 خبرگزاری مختلف آمده است شماره تماس مورد استفاده از سوی عمران خان حداقل یک مرتبه در فهرست جاسوسی هند قرار داشت.

این گزارش تحقیقاتی به صورت مشترک توسط چند خبرگزاری از جمله واشنگتن پست آمریکا، گاردین انگلیس و لوموند فرانسه منتشر شده است.

ارسال نظر

 
1