خبر فوری

 
درخواست پاکستان از جامعه جهانی بر ورود به مسئله افغانستان در پی سقوط دولت کابل
کد خبر :414730722

14:31 1400/05/25


برچسب ها : اشرف غنی, پاکستان و افغانستان, دولت افغانستان, رئیس جمهور افغانستان, روند صلح افغانستان, زاهد حفیظ چودری, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, طالبان افغانستان,

به دنبال سقوط دولت کابل به دست طالبان افغانستان وزارت امور خارجه پاکستان خواستار ورود جامعه جهانی برای کنترل اوضاع افغانستان و پایان دادن به مناقشات این کشور شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| به دنبال سقوط دولت کابل به دست طالبان افغانستان وزارت امور خارجه پاکستان خواستار ورود جامعه جهانی برای کنترل اوضاع افغانستان و پایان دادن به مناقشات این کشور شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، زاهد حفیظ چودری سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان طی سخنانی در خصوص اوضاع افغانستان ابراز داشت: ما تحولات دگرگون افغانستان را به خوبی تحت نظر داریم، پاکستان معتقد است در شرایط کنونی تمامی رهبران افغان باید با مشارکت و همکاری مسیر را برای برپایی صلح و ثبات در افغانستان هموار سازند.

وی با بیان اینکه پاکستان همواره بر حل سیاسی مسئله افغانستان تاکید داشته است گفت: اسلام آباد از ابتدا بر گزینه سیاسی به عنوان یک راهکار برای حل مسئله افغانستان تاکید داشته و در این زمینه نقش ویژه ای را ایفا نموده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی پاکستان خاطرنشان کرد: به اعتقاد ما دستیابی به صلح و ثبات پایدار در افغانستان و پایان درگیری ها و مناقشات که از چند دهه ادامه دارد وظیفه مشترک جامعه جهانی می باشد.

وی افزود: ما امیدواریم تلاش های مشترک ما به برپایی امنیت پایدار و توسعه و آبادانی افغانستان کمک نماید.

 

ارسال نظر

 
1