خبر فوری

 
درخواست هیئت افغان از رهبر معنوی طالبان برای حل و فصل مسائل داخلی افغانستان
کد خبر :1297987480

10:08 1397/07/10


برچسب ها : افغانستان, دولت افغانستان, سمیع الحق, طالبان,

در این دیدار هیئت افغان از مولانا سمیع الحق دبیر انجمن جمعیت علمای اسلام پاکستان درخواست کردند تا وی میان گروه های مختلف طالبان نقش میانجیگری را ایفا نماید


 

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان،هیئتی متشکل از مقامات دولت افغانستان،سفیر افغانستان در پاکستان و جمعی از طلاب سابق مدرسه دارالعلوم حقانیه با مولانا سمیع الحق رهبر معنوی طالبان و شبکه تروریستی حقانیه دیدار کردند.

طبق اطلاعیه صادر شده توسط دارالعلوم حقانیه در دیدار صورت گرفته میان هیئت افغان و مولانا سمیع الحق که به مدت یک و نیم ساعت و در محل این مدرسه برگزار شد،موضوعات مختلف افغانستان مورد بحث قرار گرفت.

در این دیدار هیئت افغان از مولانا سمیع الحق دبیر انجمن جمعیت علمای اسلام پاکستان درخواست کردند تا وی میان گروه های مختلف طالبان نقش میانجیگری را ایفا نماید زیرا آنان وی(مولانا سمیع الحق) را به عنوان رهبر خود میدانند.

این هیئت افغان با اطمینان بخشی به مولانا سمیع الحق گفتند:برای برقراری صلح در افغانستان،آنان(طالبان) تصمیمات شما را به عنوان واسطه قبول خواهند نمود.

مولانا سمیع الحق در پاسخ به خواسته های این هیئت افغان گفت:موضوعات افغانستان بسیار پیچیده است و حل این مسائل کار آسانی نیست.

وی گفت:خواسته قلبی من این است که جهاد افغان به هدف والای و آرمان های خود یعنی آزادی کشور و حاکمیت اسلام برسد و خون ریزی و درگیری های داخلی خاتمه یابد.

مولانا سمیع الحق در ادامه پیشنهاد داد که برای این منظور ابتدا علمای مخلص افغانستان با گروه طالبان یک دیدار مخفی را ترتیب دهند به صورتی که آمریکا و پاکستان در آن دخالت ننمایند،تا دو طرف از اهداف اساسی یکدیگر آگاه شوند.

وی گفت:زمانی که دو طرف بر سر مسائل اساسی به توافق برسند میتوان آزادی افغانستان و اخراج نیروهای ناتو از افغانستان را خواستار شد.

وی افزود:تمام گروهها و احزاب افغانستان باید با تشکیل جلسه و مذاکره،بر سر ایجاد یک نظام واحد متفق شوند که مورد رضایت مردم افغانستان باشد.

ناگفته نماند مولانا سمیع الحق به عنوان رهبر معنوی طالبان و حامی گروه های تروریستی فعال در افغانستان و پاکستان شناخته میشود.

پیش تر نیز وی نسبت به هلاکت سرکرده شبکه تروریستی حقانی اظهار تاسف کرده بود و خواستار تقدیر امت مسلمان و دولت ها از زحمات وی شده بود.

بخوانید: تعریف و تمجید سمیع الحق،امیر جمعیت علماء اسلام از سرکرده گروه تروریستی حقانی

ارسال نظر

 
1