خبر فوری

 
درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای تحقیق در مورد سفیر پاکستان
کد خبر :1750973118

15:22 1400/12/19


برچسب ها : ارسال نامه, اعضای کنگره آمریکا, پاکستان و آمریکا, حزب المجاهدین, حمایت از تروریسم, دادستان کل آمریکا, سفیر پاکستان در آمریکا, لشکر طیبه, مسعود خان, واشنگتن,

3 عضو کنگره آمریکا از مرک گارلند دادستان کل آمریکا خواستند تا در مورد سفیر پاکستان به اتهام ارتباط با اسلام گرایان و افراط گرایان تحقیق کند.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز | 3 عضو کنگره آمریکا از مرک گارلند دادستان کل آمریکا خواستند تا در مورد سفیر پاکستان به اتهام ارتباط با اسلام گرایان و افراط گرایان تحقیق کند.

به گفته این نمایندگان کنگره آمریکا سفیر پاکستان در سال 2020 خواستار آزادی یک تروریست محکوم شده به جرم اقدام به قتل سربازان آمریکایی، شده بود.

اسکات پری، مری میلر، گرگ استیو 3 نماینده کنگره آمریکا طی نامه ای از دادستان کل آمریکا خواستند که در مورد ارتباط مسعود خان سفیر پاکستان با گروه های اسلامی مختلف در پاکستان تحقیق کند.

قانونگذاران آمریکایی در مورد احتمال خطرناک بودن سفیر پاکستان برای امنیت آمریکا نگران هستند. اسکات پری عضو کنگره آمریکا در تاریخ 7 بهمن از بایدن رئیس جمهور آمریکا خواسته بود که بر اساس قانون "ارتباط با تروریسم اسلامی" اعتبار دیپلماتیک سفیر پاکستان را رد کند.

بنیاد هندو های آمریکایی نیز در تاریخ 15 بهمن به انتخاب مسعود خان به عنوان سفیر پاکستان در آمریکا اعتراض کرده و نامه ای اعتراضی برای دولت بایدن ارسال کرده بود. در این نامه نوشته شده بود که مسعود خان سفیر پاکستان در آمریکا سابقه حمایت از اعضای گروه های تروریستی را در کارنامه دارد.

اعضای کنگره آمریکا نیز طی نامه ارسالی به دادستان کل آمریکا اعلام کردند که اگر دولت آمریکا می خواهد ویزای دیپلماتیک به مسعود خان بدهد، حق مردم آمریکا است که حداقل پیش از این اقدام تحقیقات جامعی در مورد وی صورت گیرد.

علت پوشش گسترده خبر انتصاب مسعود خان به عنوان سفیر پاکستان در آمریکا در رسانه های هند و برانگیخته شدن خشم هندی ها از آن، اقدامات انجام شده توسط مسعود خان می باشد.

مسعود خان در سال 2020 سمت رئیس جمهور کشمیر آزاد را بر عهده داشت و در مورد هلاکت یکی از فرماندهان حزب المجاهدین به نام برهان وانی در سال 2016 بیانیه داده و از وی حمایت کرده بود. گروه حزب المجاهدین در سال 2017 توسط وزارت امور خارجه آمریکا به عنوان یک گروه تروریستی شناختنه شده بود.

مسعود خان سفیر پاکستان در آمریکا در حمایت از تروریست مذکور گفته بود که وی برای رسیدن به یک هدف جان خود را از دست داد. وی مردم کشمیر را برای ورود به جنگ مقدس علیه هند، آموزش نظامی می داد.

سفیر پاکستان در آمریکا در آن زمان به شناخته شدن حزب المجاهدین به عنوان یک گروه تروریستی توسط وزارت امور خارجه آمریکا اعتراض کرده و از این گروه حمایت کامل کرده بود.

وی همچنین گفته بود که بی توجهی به نسل کشی کشمیری ها و معرفی آزادی خواهان به عنوان تروریست، انحراف جنایی آمریکا از اصول بشردوستانه و دموکراتیک بین المللی می باشد.

وی سپس در سال 2020 طی یک بیانیه مطبوعاتی هند را به نازی ها تشبیه کرده بود زیرا نریندر مودی نخست وزیر هند دستور اجرای قوانینی مانند نورنبرگ برای جلوگیری از خشونت در کشمیر را صادر کرده بود.

نمایندگان کنگره آمریکا از حمایت مسعود خان سفیر پاکستان در آمریکا از گروه دوستان کشمیری نگران هستند. یک گروه که ادعای کار در خارج از کنسولگری پاکستان در شهر هوستون را دارد، متهم به ارتباط با گروه تروریستی لشکر طیبه می باشد که این گروه مسئول حملات بمبئی است.

آن ها طی نامه خود به دادستان کل آمریکا بیان کرده اند که سفیر پاکستان در آمریکا با فرماندهان گروه دوستان کشمیری دیدار کرد. این دیدار زمانی انجام شد که گروه دوستان کشمیری مراسمی برگزار کرده و علاوه بر سفیر پاکستان در آمریکا 2 عضو گروه تروریستی لشکر طیبه را نیز دعوت کرده بود. وزارت امور خارجه آمریکا لشکر طیبه را یک گروه تروریستی اعلام کرده است.

ارسال نظر

 
1