خبر فوری

 
 
درخواست طالبان برای تغییر محل دور جدید مذاکرات صلح افغانستان
کد خبر :716589976

09:51 1397/10/17


برچسب ها : آمریکا, دولت افغانستان, طالبان افغانستان, قطر,

طالبان افغانستان با رد درخواست ریاض مبنی بر حضور دولت افغانستان در دور جدید مذاکرات صلح، خواستار تغییر محل مذاکرات از عربستان سعودی به قطر شده است.


 

کابل: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، طالبان افغانستان با رد درخواست ریاض مبنی بر حضور دولت افغانستان در دور جدید مذاکرات صلح، خواستار تغییر محل مذاکرات از عربستان سعودی به قطر شده است.

در دور جدید مذاکرات صلح افغانستان که قرار است با حضور نمایندگان آمریکا در شهر ریاض عربستان سعودی برگزار گردد، دولت عربستان سعودی در تلاش است تا دولت افغانستان را در این مذاکرات شامل نماید و طالبان را به مذاکره مستقیم با دولت افغانستان بکشاند.

هدف از برگزاری این مذاکرات، خاتمه بخشیدن به جنگ 17 ساله افغانستان است و دور جدید مذاکرات صلح در ریاض، بررسی خروج نیروهای نظامی خارجی از افغانستان و آتش بس در سال جدید میلادی در دستور کار بود.

با وجود تلاش های بین المللی برای شامل نمودن دولت افغانستان در مذاکرات صلح، مقامات طالبان مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان را رد کرده اند.

یک مقام طالبان که خواست نامش فاش نشود در این باره خبر داد: قرار بود دور جدید مذاکرات، هفته آینده با حضور مقامات آمریکایی در عربستان سعودی برگزار گردد و گفتگوی ناتمام ابوظبی نیز مورد بحث قرار گیرد.

وی گفت: مقامات عربستان سعودی و امارات متحده عربی خواستار گفتگوی ما با دولت افغانستان هستند و این برای قابل تحمل نیست و بر همین اساس حاضر به شرکت در مذاکرات در عربستان سعودی نیستیم.

وی افزود: ما خواستار تغییر محل مذاکرات از عربستان سعودی به قطر هستیم.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه شبه نظامی طالبان با تایید این خبر اظهار داشت: طالبان حاضر به شرکت در مذاکرات در عربستان سعودی نیست، اما وی از محل جدید مذاکرات، سخنی به میان نیاورد.

سفارت آمریکا در افغانستان تاکنون، هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداده است.

یک مقام دیگر طالبان در این باره گفت: گروه طالبان، صریحانه به عربستان سعودی اعلام نموده است که مذاکرات طالبان با دولت افغانستان، ناممکن است.

وی گفت: همه ما میدانیم که دولت افغانستان نمیخواهد نیروهای نظامی آمریکا و متحدانش از افغانستان خارج شوند، در حالی که ما هزینه سنگینی برای خروج نیروهای نظامی خارجی از خاک افغانستان پرداخته ایم.

ارسال نظر

 
1