خبر فوری

 
درخواست شورای علمای پاکستان برای مقابله با اقدامات مجاهدان حوثی در منطقه خلیج فارس
کد خبر :1887157095

02:13 1398/02/24


برچسب ها : پاکستان, حوثی, شورای علمای پاکستان, طاهر اشرفی, عربستان سعودی, یمن,

پس از هدف قرار گرفتن کشتی های نفتکش عربستان سعودی در حاشیه مرز آبی کشور امارات متحده عربی توسط مجاهدان حوثی، شورای علمای پاکستان که به عنوان حامی منافع عربستان سعودی در پاکستان شناخته می شود با تاسف آور خواندن این اقدام خواستار تشکیل نشست فوری کشورهای اسلامی و سازمان ملل متحد شد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز پس از هدف قرار گرفتن کشتی های نفتکش عربستان سعودی در حاشیه مرز آبی کشور امارات متحده عربی توسط مجاهدان حوثی، شورای علمای پاکستان که به عنوان حامی منافع عربستان سعودی در پاکستان شناخته می شود با تاسف آور خواندن این اقدام خواستار تشکیل نشست فوری کشورهای اسلامی و سازمان ملل متحد شد.

طاهر محمود اشرفی دبیر مرکزی شورای علمای پاکستان و رئیس انجمن مساجد و مدارس پاکستان به همراه تنی چند از رهبران دیگر علمای اهل سنت از جمله عبدالحمید وتو، قاضی مطیع الله سعیدی، اسعد ذکریا، اسدالله فاروق، اسعد حبیب شاه جمالی، محمد شفیع قاسمی، محمد اشفاق پتافی، سید الرحمن سعید، نعمان حاثر، طاهر عقیل اعوان، عزیز اکبر قاسمی، سعدالله لدیانوی و ... طی بیانیه مشترکی مدعی شدند توطئه ها علیه کشورهای اسلامی در حال گسترش است؛ پس از یمن، عراق، سوریه و لیبی اکنون برای نابودی کشورهای اسلامی از طریق اقدامات تروریستی و افراط گرایی تلاش می شود؛ اقدامات مکرر تروریست ها علیه پاکستان و عربستان سعودی نشان دهنده اهداف شوم و شیطانی دشمنان است.

در ادامه این بیانیه آمده است: حمله به نفتکش های عربستان سعودی در محدوده آبهای بندر فجیره امارات متحده عربی، تلاش برای ناامن سازی منطقه و کشورهای عربستان سعودی و امارات است که به هیچ وجه آن را برنخواهیم تابید.

رهبران شورای علمای پاکستان تاکید کردند: ملت و دولت پاکستان شانه به شانه کشورهای برادر و مسلمان امارات متحده عربی و عربستان سعودی در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی ایستاده اند، سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان ملل متحد باید با درک وضعیت موجود، با تشکیل هرچه فوری نشست اضطراری، برای اقدام جدی جهت برخورد با عوامل این حمله تصمیم گیری نمایند.

این بیانیه وقیحانه شورای علمای پاکستان در حالی صادر می شود که عربستان سعودی و ارتش ائتلافی تاکنون بارها مناطق شهری یمن را هدف حملات هوایی قرار داده اند که در نتیجه آن دهها کودک و زن یمنی جان خود را از دست داده اند و ما تنها شاهد سکوت تمامی این مدعیان حقوق بشر و مدافع صلح بوده ایم، به صورتی که حتی پس از جنایت عربستان سعودی در گردن زدن 34 فعال شیعه، شورای علمای پاکستان هیچگونه واکنشی به آن نشان نداده اند که همه این اقدامات نشان دهنده تاثیر ریال های هزینه شده توسط ولیعهد عربستان سعودی در پاکستان است.

ارسال نظر

 
1