خبر فوری

 
 
درخواست شورای امنیت از جامعه جهانی برای همکاری با پاکستان در تحقیقات حادثه پیشاور
کد خبر :1399176878

15:25 1400/12/16


برچسب ها : پیشاور, حادثه تروریستی, داعش, دولت اسلامی عراق و شام, رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد, شورای امنیت سازمان ملل متحد, منیر اکرم, نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد,

شورای امنیت سازمان ملل متحد ضمن محکوم نمودن حمله تروریستی روز جمعه در مسجد شیعیان در پیشاور خواستار همکاری جامعه جهانی با پاکستان جهت انجام تحقیقات در خصوص پشت پرده این حادثه تروریستی شد.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| شورای امنیت سازمان ملل متحد ضمن محکوم نمودن حمله تروریستی روز جمعه در مسجد شیعیان در پیشاور خواستار همکاری جامعه جهانی با پاکستان جهت انجام تحقیقات در خصوص پشت پرده این حادثه تروریستی شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سرکار خانم لانا زکی نسیبه نماینده دائمی امارات متحده عربی در سازمان ملل متحد که ریاست دوره ای شورای امنیت این سازمان را نیز بر عهده دارد طی سخنانی ابراز داشت: تمامی کشورهای عضو شورای امنیت حادثه تروریستی روز جمعه در مسجدی واقع در منطقه کوچه رسالدار پیشاور را به شدت محکوم می کنند.

وی با شنیع و بزدلانه خواندن این حمله تروریستی از تمامی کشورهای دنیا درخواست نمود برای شناسایی و مجازات عاملان این حادثه با پاکستان همکاری کنند.

در بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد آمده است: «کشورهای عضو شورای امنیت مراتب همبستگی و تسلیت خود را با اعضای خانواده جان باختگان این حادثه و دولت پاکستان اعلام می دارند و برای بهبودی فوری و کامل مجروحان این حادثه نیز دست به دعا برمی­دارند. هر اقدام تروریستی با هرگونه انگیزه، هدف، عامل و مکان یک اقدام مجرمانه و غیر قانونی است و اینگونه حملات خطری بزرگ برای امنیت و ثبات جهانی به شمار می رود».

در ادامه این بیانیه بر لزوم محاکمه عاملان، سازمان دهندگان، تامین کنندگان مالی و حامیان این اقدام زشت و زننده تاکید گردید و از تمامی کشورهای جهان خواسته شده است تحت قطعنامه های شورای امنیت و قوانین بین المللی با عمل به وظایف خود با دولت پاکستان و دیگر نهادهای ذیربط همکاری فعال داشته باشند.

منیر اکرم نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد نیز در اظهاراتی از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد تقدیر نمود.

سفیر پاکستان از دولت چین به دلیل ارائه قطعنامه در خصوص حادثه پیشاور در شورای امنیت و همچنین از امارات متحده عربی به دلیل حمایت از این قطعنامه و تصویب آن تقدیر و تشکر نمود.

ارسال نظر

 
1