خبر فوری

 
 
درخواست سازمان ملل متحد از هند برای پایان دادن به مسدود بودن مسیرهای ارتباطی در کشمیر
کد خبر :2068756025

14:59 1398/06/02


برچسب ها : ارتش هند, جامو و کشمیر, دولت هند, سازمان مل متحد, سری نگر, کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد,

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد با درخواست از هند برای پایان دادن به مسدود بودن مسیرهای ارتباطی در کشمیر، خواستار متوقف نمودن روند سرکوب شهروندان کشمیری توسط نیروهای امنیتی هند شدند.


 

نیویورک: به گزارش راز نیوز کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد با درخواست از هند برای پایان دادن به مسدود بودن مسیرهای ارتباطی در کشمیر، خواستار متوقف نمودن روند سرکوب شهروندان کشمیری توسط نیروهای امنیتی هند شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده ، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای اعلام نمود: اقدام دولت هند در مسدود نمودن بدون دلیل سرویس اینترنت و شبکه های ارتباطی بر خلاف موازین جمهوریت و آزادی رای است و مسدود نمودن مسیرهای ارتباطی به معنای مجازات بدون جرم مردم کشمیر توسط دولت هند می باشد.

کارشناسان کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی در خصوص وخامت بیش از پیش اوضاع کشمیر و تشدید سرکوب ها علیه شهروندان کشمیری گفت: وظیفه دولت هند این است که تنها زمانی به استفاده از سلاح روی آورد که با خطر جانی مواجه گردد.

کمیساریای عالی حقوق بشر در ادامه با اظهار نگرانی در خصوص یورش شبانه نیروهای هندی به منازل مردم کشمیر و بازداشت نوجوانان افزود: اینگونه بازداشت ها به عنوان زیرپا نهادن ضوابط حقوق بشر تلقی خواهد شد، مقامات مربوطه با پیگیری این موضوع، عاملان این اقدامات را مجازات نمایند.

این سازمان بین المللی با اشاره به بازداشت و سپس ناپدید شدن شهروندان کشمیری توسط نیروهای هندی اظهار داشت: ما به دنبال آن هستیم تا بدانیم شهروندان ناپدید شده کشمیری توسط نیروهای امنیتی هند در چه وضعیتی و در کجا حضور دارند؟!

این سازمان در پایان تاکید کرد اقدام هند در لغو امتیازات ویژه منطقه کشمیر می تواند به افزایش تنش ها در منطقه منجر گردد.

ارسال نظر

 
1