خبر فوری

 
 
درخواست سازمان ملل متحد از طالبان افغانستان برای متوقف نمودن حملات بهاری
کد خبر :93208740

11:51 1398/01/29


برچسب ها : زلمی خلیل زاد, شورای امنیت سازمان ملل متحد, طالبان افغانستان, مذاکرات صلح,

شورای امنیت سازمان ملل متحد با محکوم نمودن عملیات های بهار طالبان افغانستان ابراز داشت: نتیجه این اقدامات تنها به صورت مشکلات و ویرانی برای مردم افغانستان بروز خواهد کرد.


 

نیویورک: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، شورای امنیت سازمان ملل متحد با محکوم نمودن عملیات های بهار طالبان افغانستان ابراز داشت: نتیجه این اقدامات تنها به صورت مشکلات و ویرانی برای مردم افغانستان بروز خواهد کرد.

طالبان افغانستان پیش از دور اخیر مذاکرات صلح در دوحه، 23 فروردین را برای آغاز حملات سالانه خود اعلام نموده بود.

15 عضو شورای امنیت سازمان ملل با انتشار بیانیه ای تاکید کردند: «تمامی طرف های درگیر در این جنگ با استفاده از فرصت به وجود آمده برای مذاکرات افغان-افغان به دنبال راه حل سیاسی برای کاهش اختلافات باشند».

این اعضای شورای امنیت در بیانیه خود این نکته را پذیرفتند که صلح و امنیت پایدار در افغانستان، خواسته قلبی هر شهروند افغانی است و به گروهای شبه نظامی یادآوری نمودند که ادامه جنگ و درگیری، برای هدف صلح پایدار مفید نخواهد بود.

زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان نیز با استقبال از این بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد از طرف های درگیر به خصوص طالبان خواست به این درخواست شورای امنیت و آتش بس توجه نمایند.

وی طی پیامی در صفحه توییتر خود اظهار داشت: این بیانیه سازمان ملل متحد نشان داد مدت بسیار زیادی برای خاتمه بخشیدن به جنگ و خشونت گذشته است و اکنون باید آتش بس شود و مذاکرات و گفتگو آغاز گردد.

ارسال نظر

 
1