خبر فوری

 
 
درخواست دیپلمات های خارجی از پاکستان جهت اعلام محکومیت روسیه
کد خبر :2069739405

17:19 1400/12/11


برچسب ها : ارسال نامه, اوکراین, پاکستان, پاکستان و سازمان ملل متحد, دیپلمات, دیپلماتیک, روسیه, سازمان ملل متحد, قطعنامه, محکوم کردن,

22 تن از رؤسای نمایندگی دیپلماتیک در پاکستان از جمله بریتانیا، فرانسه و آلمان در نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد از پاکستان خواسته اند تجاوز روسیه به اوکراین را محکوم کند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | 22 تن از رؤسای نمایندگی دیپلماتیک در پاکستان از جمله بریتانیا، فرانسه و آلمان در نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد از پاکستان خواسته اند تجاوز روسیه به اوکراین را محکوم کند.

سفرا در نامه ای مشترک به پاکستان یادآور شدند که پیش نویس قطعنامه ای در 6 اسفند (25 فوریه) در شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه شد که روسیه آن را وتو کرد. در همین حال، چین، هند و امارات متحده عربی در این جلسه از رای دادن اجتناب کرده و 11 کشور نیز رای مثبت دادند.

سفیران در ادامه با بیان اینکه قطعنامه از روسیه خواسته است تا فورا نیروهای خود را "بی قید و شرط و به طور کامل" از خاک اوکراین خارج کند، گفتند: روسیه بی دلیل به همسایه صلح آمیز خود که تهدیدی برایش نبود حمله کرد.

سفرا در ادامه این نامه افزودند: در چنین شرایط وخیم، جامعه بین المللی بایستی با همبستگی و حمایت از قانون حاکم، اقدامات مؤثری در پی گیرند. همچنین نشست اضطراری ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد هم اکنون در حال برگزاری است که در آن انتظار می رود در پی قطعنامه جهت جلوگیری از تجاوز روسیه به اوکراین بار دیگر رای گیری شود و ما به عنوان روسای نمایندگی های دیپلماتیک در پاکستان، از این کشور می خواهیم که علاوه بر محکومیت اقدامات روسیه، از اصول اساسی منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی آن حمایت کند.

علاوه بر سفرای استرالیا، بلژیک، بلغارستان، جمهوری چک، دانمارک، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایتالیا، پرتغال، لهستان، رومانی، اسپانیا، سوئد، هلند، ژاپن، نروژ و سوئیس، رئیس هیئت اتحادیه اروپا در پاکستان، کمیساریای عالی بریتانیا و کانادا همچنین کاردار سفارت استرالیا نیز این نامه را امضا کردند.

سفرا بیانیه آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد را تکرار کردند که منشور سازمان ملل متحد در گذشته به چالش کشیده شده است، اما همچنان برای صلح، امنیت، توسعه، عدالت، حقوق بین الملل و حقوق بشر محکم ایستاده است.

سفیران در نامه خود اظهار کردند: جامعه بین المللی بایستی هر کاری که ممکن است انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که این ارزش ها برای اوکراین و برای تمامی انسان ها می باشد.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی گفتگوی مطبوعاتی گفت: اکنون که مذاکرات میان روسیه و اوکراین آغاز شده است، پاکستان بنا و تصمیم دارد در این زمینه بی طرف بماند.

در همین حال، عاصم افتخار سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد: عمران خان نخست وزیر پاکستان طی سفر خود به روسیه موضع خود را اظهار کرد که پاکستان در این مورد بی طرف خواهد ماند همچنین پاکستان موضع معتدلی در پیش گرفته است که نباید جنگی میان اوکراین و روسیه رخ دهد و بایستی با راه حل گفتگو و مذاکره، تنش در حال افزایش میان دو طرف کاهش یابد.

 

ارسال نظر

 
1