خبر فوری

 
 
درخواست خانواده های افراد ربوده شده از عمران خان برای عمل نمودن به وعده های انتخاباتی
کد خبر :378030512

11:24 1397/11/04


برچسب ها : ISI, افراد ربوده شده, حامد میر, سازمان اطلاعات پاکستان,

اعضای خانواده های افراد ربوده شده میگویند که عمران خان در زمان انتخابات، با شعارها و وعده های خوب، ما را به پای صندوق های رای کشاند و اکنون پس از تصاحب قدرت، تمامی وعده های پیش از انتخابات خود را فراموش کرده است و نه تنها افراد ربوده شده توسط سازمان های اطلاعاتی، آزاد شده اند بلکه این روند، نسبت به قبل شدت گرفته است.


 

اسلام آباد: موضوع افراد ناپدید شده و یا به بیان بهتر افراد ربوده شده توسط سازمان های اطلاعاتی و امنیتی پاکستان از جمله سازمان اطلاعات پاکستان(ISI)، مسئله ای است که در سالیان اخیر، موضوع بحث رسانه ها و مردم پاکستان بوده است.

تاکنون افراد زیادی از شهروندان پاکستان به بهانه های واهی از مناطق مختلف پاکستان توسط سازمان اطلاعات پاکستان ربوده شده اند به صورتی که با وجود گذشت ها ماهها و حتی سالها، خبری از وضعیت سلامت جسمانی و روحی و محل نگهداری این افراد در دست نیست.

حامد میر، از مجری و کارشناس سیاسی شبکه خبری جیو، در یکی از برنامه های تحلیلی خود در این شبکه، با انتشار کلیپی از اعضای خانواده های افراد ربوده شده، وعده های انتخاباتی عمران خان نخست وزیر پاکستان را مورد انتقاد قرار داد.

در این کلیپ منتشر شده، اعضای خانواده های افراد ربوده شده میگویند که عمران خان در زمان انتخابات، با شعارها و وعده های خوب، ما را به پای صندوق های رای کشاند و اکنون پس از تصاحب قدرت، تمامی وعده های پیش از انتخابات خود را فراموش کرده است و نه تنها افراد ربوده شده توسط سازمان های اطلاعاتی، آزاد شده اند بلکه این روند، نسبت به قبل شدت گرفته است.

حامد میر، سپس به انتشار کلیپ حضور عمران خان در همین برنامه کارشناسی میپردازد.

عمران خان در این برنامه طی سخنانی با اشاره به موضوع افراد ربوده شده گفته بود پس از بر سرکار آمدن حزب تحریک انصاف بر سر قدرت، در صورتی که شخصی توسط سازمان های اطلاعاتی ربوده شود، در آن صورت یا من نخواهم بود و یا آن سازمان اطلاعاتی.

در حالی که پس از بروی کار آمدن عمران خان بر منصب نخست وزیری، روند ربوده شدن شهروندان پاکستانی توسط سازمان های اطلاعاتی از مناطق مختلف پاکستان افزایش یافته است.

در گزارش منتشر شده در این برنامه تحلیلی، آمنه مسعود جنجوعه از فعالان اجتماعی در زمینه احقاق حقوق خانواده های افراد ربوده شده از افزایش تعداد افراد ربوده شده خبر میدهد.

وی گفت: روند ربوده شدن شهروندان از شهرهای اسلام آباد و راولپندی افزایش یافته است و طی سال گذشته میلادی تعداد 145 نفر توسط سازمان های اطلاعاتی ربوده شده اند و از این تعداد، 55 نفر پس از روی کار آمدن دولت عمران خان ربوده شده اند.

وی افزود: من گزارش مربوطه را به خانم شیرین مزاری، وزیر حقوق بشر دولت پاکستان ارائه کرده ام و دولت حاکم علی رغم وعده و وعیدها، تاکنون اقدام موثری در این خصوص انجام نداده است.

ارسال نظر

 
1