خبر فوری

 
 
درخواست بودجه وزارت امور خارجه آمریکا برای آغاز برنامه آموزش نظامی نیروهای پاکستانی
کد خبر :296110937

10:33 1398/11/23


برچسب ها : ارتش آمریکا, ارتش پاکستان, برنامه آموزش نظامی, پاکستان و آمریکا, وزارت خارجه آمریکا, کنگره ملی آمریکا,

وزارت امور خارجه آمریکا با ارسال نامه ای به کنگره این کشور خواستار تصویب بودجه جهت از سرگیری برنامه آموزش نظامی پاکستان شد.


 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز| وزارت امور خارجه آمریکا با ارسال نامه ای به کنگره این کشور خواستار تصویب بودجه جهت از سرگیری برنامه آموزش نظامی پاکستان شد.

طبق اسناد منتشر شده در این خصوص وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا طی نامه ای بودجه ای بالغ بر 104.9 میلیون دلار را برای برنامه آموزش و تربیت نظامی بین المللی را درخواست نموده است.

لازم به ذکر است از کل بودجه 104.9 میلیون دلاری مبلغ 12.7 میلیون دلار جهت آموزش نظامی افسران آسیای جنوبی و میانه اختصاص خواهد یافت و بالغ بر 3.5 میلیون دلار از این بودجه نیز جهت از سرگیری برنامه آموزش نظامی نیروهای پاکستان صرف خواهد شد.

در طرح پیشنهادی این بودجه آمده است برنامه آموزش و تربیت نظامی بین المللی(IMET) در آسیای جنوبی و میانه به افزایش مهارت نظامی و حرفه ای نیروهای دفاعی متحدانمان، آموزش نظامی حرفه ای، احترام به قانون، حقوق بشر و تمرکز ارتش بر کنترل غیر نظامی به اجرای برنامه استراتژیک اقیانوس هند-آرام کمک خواهد کرد.

طبق این طرح به منظور افزایش سطح کیفیت خدمات متحدان نظامی آمریکا برنامه آموزش زبان انگلیسی نیز در کنار برنامه آموزش نظامی قرار خواهد داشت.

در حالی که در این طرح تمامی کشورهای منطقه آسیای جنوبی و میانه شامل می شوند اما کشورهای پاکستان، هند، بنگلادش و نپال به عنوان کشورهای دارای اولویت در برنامه دریافت آموزش نظامی تعیین شده اند.

ارسال نظر

 
1