خبر فوری

 
 
درخواست بن سلمان از پاکستان و عراق برای میانجیگری میان ریاض و تهران
کد خبر :764756095

11:28 1398/07/14


برچسب ها : پاکستان و ایران, پاکستان و عربستان سعودی, محمد بن سلمان, ولیعهد عربستان سعودی,

منابع آگاه رسانه‌ای از درخواست محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی از مقامات کشورهای پاکستان و عراق جهت کاهش تنش و اختلافات میان ریاض و تهران خبر دادند.


 

ریاض: به گزارش راز نیوز| منابع آگاه رسانه‌ای از درخواست محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی از مقامات کشورهای پاکستان و عراق جهت کاهش تنش و اختلافات میان ریاض و تهران خبر دادند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، پس از اتهام زنی‌های مقامات عربستان سعودی علیه دولت ایران در پی حمله پهبادی نیروهای یمنی به تأسیسات نفتی آرامکو، تنش‌ها و اختلافات میان عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش افزایش یافت، به صورتی که هر آن امکان آغاز جنگ میان دو کشور از سوی رسانه‌ها و کارشناسان سیاسی گمانه زنی می‌شد.

اما بر اساس آنچه خبرگزاری آمریکایی نیویورک تایمز منتشر نموده است، روند تلاش‌ها و رایزنی‌ها دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها میان ریاض و تهران، به صورت همزمان افزایش یافته است.

طبق گزارش منتشر شده از سوی نیویورک تایمز، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در جریان سفر نخست وزیر پاکستان به عربستان سعودی پیش از سفر به نیویورک، از وی برای میانجیگری میان ریاض و تهران جهت کاهش اختلافات و تنش‌ها درخواست نموده است.

در حالی که عمران خان نخست وزیر پاکستان در جریان سفر به نیویورک، از درخواست بن سلمان از وی برای میانجیگری میان عربستان و ایران خبر داده بود، یک منبع آگاه در دولت پاکستان نیز با تائید این خبر، به‌شرط افشا نشدن نامش در گفتگو با نیویورک تایمز خبر داد: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در جریان دیدار با نخست وزیر پاکستان از عدم تمایل ریاض به جنگ سخن گفت و از عمران خان برای میانجیگری میان عربستان و ایران درخواست نمود.

همچنین یک خبرگزاری عرب زبان نیز به نقل از منابع آگاه دولت عراق خبر داده است: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در جریان دیدار با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق از وی نیز برای میانجیگری میان عربستان و ایران درخواست کرد و برای دیدار رو در رو با حسن روحانی در بغداد اعلام آمادگی نمود.

لازم به ذکر است علی رغم تلاش‌های پشت پرده دولت عربستان سعودی برای دیدار و رایزنی با مقامات ایران، اقدامات و اظهارات محمد بن سلمان علیه ایران برخلاف این تلاش‌ها به نظر می‌رسد.

ارسال نظر

 
1