خبر فوری

 
درخواست احیای سیستم تعرفه ترجیحی پاکستان از آمریکا
کد خبر :1296283429

11:40 1401/05/06


برچسب ها : GSP, اسلام آباد, پاکستان و آمریکا, تجارت, تجارت دوطرفه, دونالد بلوم, سرمایه گذاری, سفیر آمریکا, سفیر آمریکا در پاکستان, واشنگتن, وزیر تجارت پاکستان,

نوید قمر وزیر تجارت پاکستان با دونالد بلوم سفیر ایالات متحده آمریکا در اسلام آباد، دیدار و خواستار احیای هرچه زودتر طرح آمریکایی "سیستم تعمیم ترجیحات/تسهیلات سیستم ترجیحی عمومی GSP" را کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نوید قمر وزیر تجارت پاکستان با دونالد بلوم سفیر ایالات متحده آمریکا در اسلام آباد، دیدار و خواستار احیای هرچه زودتر طرح آمریکایی "سیستم تعمیم ترجیحات/تسهیلات سیستم ترجیحی عمومی GSP" را کرد.

براساس اعلامیه صادر شده از این دیدار از سوی وزارت تجارت پاکستان: در این دیدار علاوه بر گفتگو در مورد وضعیت منطقه ای و گسترش تجارت دوجانبه، طرفین تعهد خود در زمینه همکاری در جهت تقویت مناسبات دوطرفه، و مشارکت در صلح وثبات منطقه ای، را مجددا ابراز داشتند.

نوید قمر ضمن درخواست احیای فوری برنامه تجاری آمریکا موسوم به " سیستم تعمیم ترجیحات GSP "، خاطر نشان ساخت که برای دسترسی به بازار های آمریکایی، این سیستم اهمیت بسزایی کسب کرده است.

شایان ذکر است سیستم تعمیم ترجیحات یا GSP یک سیستم تعرفه ترجیحی است که کاهش تعرفه را بر روی محصولات مختلف ارائه می دهد. این یک برنامه تجاری است که برای برخی از واردات ایالات متحده از کشورهای در حال توسعه واجد شرایط، رفتار غیر متقابل و بدون عوارض گمرکی ارائه می کند.

طی این دیدار سفیر آمریکا مسئله موضوع ممنوعیت کالا های لوکس را مطرح کرد، که نوید قمر وزیر تجارت پاکستان در این رابطه گفت: این ممنوعیت موقتی می باشد و وزارت تجارت درحال فعالیت برای برطرف سازی موانع در مسیر بازرگانی است.

سفیر آمریکا در ادامه ضمن ستودن افزایش چشمگیر صادرات از پاکستان به آمریکا، انتظار افزایش تجارت و سرمایه گذاری متقابل، سیستم دیجیتال و افزایش همکاری را ابراز داشت. وی خاطر نشان ساخت که مذاکرات اخیر "چارچوب توافقنامه تجارت و سرمایه گذاری پاکستان و آمریکا"، یک تحول مهم برای آینده است.

ارسال نظر

 
1