خبر فوری

 
 

لاهور: به گزارش راز نیوز | پلیس ایالت پنجاب علیه منظور پشتین رهبر جنبش تحفظ از پشتون به اتهام شورش، تروریسم و تحریک علیه سازمان های امنیتی پاکستان پرونده درج کرد.

به گفته پلیس، رهبر جنبش تحفظ پشتون در یک اجلاس به طور غیرقانونی از سازمان های امنیتی پاکستان انتقاد کردهاست. اطرافیان وی نیز علیه سازمان های امنیتی پاکستان شعار دادند.

این پرونده با شکایت یک شهروند پاکستان به نام نعیم میرزا در مرکز پلیس تشکیل شده است.

افراسیاب ختک سناتور سابق نیز طی سخنرانی در اجلاس مذکور به نام "مذاکرات با طالبان افغانستان و نتایج آن" با طرح سوالی گفت که سازمان های اطلاعاتی پاکستان هنگام  بازگشت تروریست ها به شهرستان سوات کجا بودند؟ صبر مردم در مورد مبارزه با تروریسم در شهرستان سوات لبریز شد و تعداد زیادی از آن ها در خیابان ها اعتراض کردند.

وی افزود: مردم هرگونه مذاکره با طالبان را محکوم کرده اند. بازگشت تروریست ها به شهرستان سوات یک بازی جدید است و آمریکا و انگلیس برای جلوگیری از نفوذ چین در کشور (با ایجاد ناامنی در پاکستان) قصد دارند تا خون مردم پشتون بر زمین ریخته شود.

وی ادعا کرد که طالبان در پاکستان 70 هزار پاکستانی را به قتل رساندند که 95 درصد از آن ها پشتون بودند. بیش از یک هزار نفر از اعضای حزب ملی عوامی طی حمله طالبان کشته شده اند و هیچکدام از متهمان تحت پیگرد قانونی قرار نگرفتند.

وی در ادامه گفت: جنبش صلح در ایالت خیبر پختون خوا به راه افتاده است. وزیرستان ترس ما را از بین برد. زمانی که هیچ کس نمی توانست صحبت کند، جنبش تحفظ پشتون سخن گفت. علی وزیر، منظور پشتین و محسن داور سخن گفتند. اکنون سوات پرچم صلح را برافراشته است. مردم سوات گفته اند که ما طالبان را قبول نداریم و طالبان با دعوت ژنرال ها به سوات آمده اند. ما از احزاب سیاسی می خواهیم که از این جنبش صلح حمایت کنند.

وی سپس در مورد اوضاع افغانستان گفت که درگیری های افغانستان اکنون نیز در حال بحث در سطح بین المللی است.

ارسال نظر

 
1