خبر فوری

 
 
درج اسم سازمان "غازی فورس" در فهرست تحریم پاکستان
کد خبر :1840007058

13:26 1399/06/05


برچسب ها : تروریست, تروریسم, سازمان های ممنوعه, گروه های ممنوعه,

وزارت کشور پاکستان در اعلامیه ای از درج نام سازمان "غازی فورس" در فهرست تحریم این کشور خبر داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزارت کشور پاکستان در اعلامیه ای از درج نام سازمان "غازی فورس" در فهرست تحریم این کشور خبر داد و افزود: این اقدام تحت بند 11 (ای) 1بی قانون مبارزه با تروریسم انجام و سازمان نامبرده از این پس یک گروه ممنوعه می باشد.

نسخه ای از اعلامیه به کلیه ادارات از جمله رئیس سازمان ملی مبارزه با تروریسم (نیکتا)، وزارت امور خارجه و شورای امنیت ملی ارسال شده است. نیروی غازی سازمانی است که پس از هلاکت عبدالرشید غازی نایب سخنران لال مسجد طی عملیات نیروهای امنیتی علیه این مسجد و به نام عبدالرشید غازی تشکیل شده است. اما این درحالی است که مولانا عبدالعزیز می گوید که این سازمان هیچ ربطی به آنها ندارد و توسط آنها نیز تشکیل نشده است، می تواند توسط یکی از افراد دوستدار عبدالرشید غازی تشکیل شده باشد.

 

گفتنی است با صدور اعلامیه درج نام این سازمان در فهرست تحریم های پاکستان علیه گروه های ممنوعه، تعداد این سازمان و گروه ها به 78 عدد رسیده است و این پنجمین گروه طی سال جاری است که علیه آن تحریم اعمال شده است. قبل از این مورخ 29 مرداد و 18 اردیبهشت، به ترتیب علیه سازمان های "ختم الانبیاء" و جبهه ملی زنده باد سند گروه اریسر، ارتش انقلابی سندهو دیش و ارتش آزادی بخش سندهو دیش تحریم ها اعمال شده بود. قبل از این جریان محدودیت ها با اعمال تحریم ها علیه گروه های لشکر جهنگوی و سپاه محمد مورخ 23 مرداد 1380 آغاز شده بود. پس از آن نیز دولت پاکستان مورخ 24 دی همان سال جیش محمد، لشکر طیبه، سپاه صحابه پاکستان، تحریک اسلامی و تحریک نفاذ شریعت محمدی را هدف تحریم های کشوری قرار داد.

ارسال نظر

 
1