خبر فوری

 
 
درج اسامی 69 تن از اعضای گروه ممنوعه تحریک لبیک پاکستان در فهرست برنامه چهارم
کد خبر :2038580493

12:52 1400/04/07


برچسب ها : TLP, برنامه چهارم, برنامه شماره چهارم مبارزه با تروریسم, پنجاب, تحریک لبیک پاکستان, راولپندی, فهرست شماره چهارم مبارزه با تروریسم,

وزارت امور داخلی ایالت پنجاب از بخش راولپندی به همراه اسامی 69 تن از اعضای گروه ممنوعه تحریک لبیک پاکستان TLP، اسامی 218 نفر را وارد فهرست برنامه چهارم مبارزه با تروریسم کرده است.


پنجاب: به گزارش راز نیوز| وزارت امور داخلی ایالت پنجاب از بخش راولپندی به همراه اسامی 69 تن از اعضای گروه ممنوعه تحریک لبیک پاکستان TLP، اسامی 218 نفر را وارد فهرست برنامه چهارم مبارزه با تروریسم کرده است.

براساس گزارش، علاوه بر اسامی این 69 نفر از اعضای تی ال پی، نامه ای برای درج اسامی 39 تن از دیگر اعضای این گروه ممنوعه در فهرست افراد تحت نظارت  به وزارت امور داخلی ایالت پنجاب ارسال شده است که پس از این امر تعداد افراد این گروه ممنوعه در فهرست ها به 108 نفر میر سد.

از این 39 نفر ، 10 نفر از اهالی اتک، 14 نفر از جهلم و 15 نفر از چکوال هستند. اما در بین این 39 نفر اسم فردی از شهرستان راولپندی برای درج در فهرست برنامه چهارم مبارزه با تروریسم پیشنهاد نشده است.

عمران احمر افسر پلیس منطقه در بیانیه ای درج اسامی اعضای گروه ممنوعه در فهرست برنامه چهارم مبارزه با تروریسم را مورد تایید قرار داد و گفت: پلیس برای درج اسامی این افراد در فهرست، تمامی اقدامات قانونی را انجام داده است.

همچنین 218 نفر قرار گرفته در فهرست برنامه چهارم مبارزه با تروریسم به دلیل فعالیت های خرابکارانه، 92 نفر از شهرستان راولپندی، 68 نفر از اتک، 14 نفر از جهلم و 44 نفر از چکوال هستند. 69 نفر اعضای تحریک لبیک پاکستان نیز 39 تن از آنها از شهرستان راولپندی و 30 تن از اتک هستند.

شایان ذکر است افراد به دلیل احتمال داشتن روابط با گروه های ممنوعه مطابق با بند1997 قانون مبارزه با تروریسم در فهرست برنامه چهارم مبارزه با تروریسم قرار می گیرند. سپس اسامی این افراد برای نظارت موثر تر به کلانتری و نهاد های امنیتی منطقه ارسال می شود. براساس بند1997 مبارزه با تروریسم، هر کسی که اسم آن در فهرست برنامه چهارم قرار گیرد، باید قبل و بعد از خروج از محل زندگی مستقل خود، به کلانتری منطقه اطلاع دهد. همچنین این افراد از کشور نیز به دلیل درج اسامی آنها در لیست کنترل خروج، نمی توانند خارج شوند.

براساس گزارش، 17 تن از 39 نفر اعضای تحریک لبیک پاکستان به دلیل عدم اطلاع رسانی به پلیس منطقه خود، مفقود شده و بدون اجازه منزل خود را ترک کرده اند. گفته می شود که نیروی پلیس تنها از یکی از این 17 نفر توانسته بود وثیقه اخذ کند.

ارسال نظر

 
1